رسالة أسامة كمال لـ أصحاب المطاعم والكافيهات

رسالة أسامة كمال
علق الإعلامي أسامة كمال، على القرارات التي اتخذتها الحكومة، الثلاثاء الماضي، بشأن إلغاء حظر التجول وعودة الحياة لطبيعتها، قائلا: “الناس فرحانة بالقرارات الجديدة بتخفيف الحظر وبفتح الكافيهات والسينمات من السبت الجاي حتى لو كان السماح بتواجد 25% بس”.

نرشح لك: بعد الشيشة.. منع الطاولة والدومينو في المقاهي


وأضاف خلال حلقة برنامجه “مع أسامة كمال”: “أنا سعيد بيها رغم إني لسة متخوف؟ المطاعم والكافيهات وغيرهم اللي أصحابهم شالوا حمل تقيل الفترة اللي فاتت هيعوضوا جزء من الخساير”.

ووجه رسالته للعاملين في المطاعم والكافيهات قال فيها: “رجائي ليهم، حافظوا على أكل عيشكم بعدم المخالفة، حافظوا على صحة الناس عشان اكل عيشكم، ماتخلوش الناس تخالف وتلزق في بعض عشان أكل عيشكم.. لو الزبون اتضايق ومشي، مع السلامة، لكن حافظوا على أكل عيشكم.. محدش نفسه الحكومة ترجع في كلامها ولا نفسه إن الأعداد تزيد ونقول يا ريت اللي جرى ما كان”.

ووجه رسالته للعاملين في المطاعم والكافيهات قال فيها: “رجائي ليهم، حافظوا على أكل عيشكم بعدم المخالفة، حافظوا على صحة الناس عشان اكل عيشكم، ماتخلوش الناس تخالف وتلزق في بعض عشان أكل عيشكم.. لو الزبون اتضايق ومشي، مع السلامة، لكن حافظوا على أكل عيشكم.. محدش نفسه الحكومة ترجع في كلامها ولا نفسه إن الأعداد تزيد ونقول يا ريت اللي جرى ما كان”.ووجه رسالته للعاملين في المطاعم والكافيهات قال فيها: “رجائي ليهم، حافظوا على أكل عيشكم بعدم المخالفة، حافظوا على صحة الناس عشان اكل عيشكم، ماتخلوش الناس تخالف وتلزق في بعض عشان أكل عيشكم.. لو الزبون اتضايق ومشي، مع السلامة، لكن حافظوا على أكل عيشكم.. محدش نفسه الحكومة ترجع في كلامها ولا نفسه إن الأعداد تزيد ونقول يا ريت اللي جرى ما كان”.ووجه رسالته للعاملين في المطاعم والكافيهات قال فيها: “رجائي ليهم، حافظوا على أكل عيشكم بعدم المخالفة، حافظوا على صحة الناس عشان اكل عيشكم، ماتخلوش الناس تخالف وتلزق في بعض عشان أكل عيشكم.. لو الزبون اتضايق ومشي، مع السلامة، لكن حافظوا على أكل عيشكم.. 

رسالة أسامة كمال