زوجة حلمي بكر ترد على أنباء تدهور حالته الصحية

ردت سماح عبد الرحمن القرشي، زوجة الموسيقار حلمي بكر، على ما تردد من أنباء عن تدهور حالته الصحية، واتهامها بمنعه من الانتقال إلى المستشفى

أوضحت "القرشي" في مداخلة هاتفية مع برنامج "كلمة أخيرة" المذاع على شاشة ON وتقدمه الإعلامية لميس الحديدي: "كان عنده كهربا زيادة في القلب وهو اللي منع نفسه من التليفونات والسوشيال ميديا مش الدكاترة اللي منعوه، بعد كده الكلى حصل فيها مشاكل حاولنا نعالجها علشان ميدخلش في مرحلة غسيل وقدرنا الحمد لله إن إحنا نعدي بأستاذ حلمي خط الموت".

نرشح لك: يتعرض للتعذيب من زوجته.. نجل حلمي بكر يكشف تطورات الحالة الصحية لوالده


تابعت: "ومياه على الرئة الحمد لله تخلص منها ومتابعين بالتحاليل أول بأول، وفيه دكتورة من أكبر مركز علاج طبيعي في الشرقية، مركز متكامل، أجهزة حديثة بتجيله من هنا من الشرقية، علشان اللي بيقولوا أرياف، وفيه كونسلتو دكاترة متابعة معاه هنا في الشرقية احتراما وتقديرا لأستاذ حلمي".

اختتمت: "حد يقنعه إنه يروح المستشفى وأنا معنديش أي مشكلة، أنا بقالي 4 شهور عاملة مستشفى في البيت".



كان هشام نجل حلمي بكر، كان قد اتهم زوجة أبيه، بتعذيبه ومنعه من التواصل مع الآخرين، بالإضافة إلى عدم ذهابه إلى المستشفى مما أدى إلى تدهور حالته الصحية.

وأكدت المعلومات، الفنانة نادية مصطفى، عضو مجلس نقابة الموسيقيين، حيث قالت إن الموسيقار حلمي بكر يتعرض للتعذيب من زوجته وأقاربها ولا أحد يستطيع التواصل معه.