هشام عاشور عن انتقادات تعاونه مع نيللي كريم: أنا راجل بطل

تحدث الفنان هشام عاشور عن تعاونه مع زوجته الفنانة نيللي كريم في مسلسل “عملة نادرة”، الذي تم عرضه خلال موسم رمضان 2023.

قال خلال لقائه مع الإعلامية فاطمة مصطفى في برنامج “الراديو بيضحك“، عبر الراديو 9090، إن نيللي كريم حتى موعد بداية التصوير بيوم واحد لم تكن قادرة على التحدث باللهجة الصعيدية بعد، مضيفا: “كنت قلقان جدا إنها قدامي لسه مأتقنتش اللهجة الصعيدي، وفي أول يوم تصوير لقيت أستاذ عبد النبي مصحح اللهجة باعتلي فيديو بتتكلم فيه صعيدي لبلب في مشهد، أنا اتفاجئت وحتى اللوكيشن كله اتكهرب”.

نرشح لك: هشام عاشور عن زوجته نيللي كريم: فنانة عظيمة

أردف: “هو ربنا بيبقى صارف لناس معينة حاجات كده بدون أسباب، ونيللي كمان بتعرف تفصل بصراحة ومبتشتكيش من تقل الشخصية، لكن بيبقى باين انها مجهدة نفسيا”.

كما رد على انتقادات مشاركته مع نيللي كريم في أغلب أعمالها، معلقا: “الجوازة دي ضراني جامد.. أنا راجل بطل يعني فضلت 27 سنة بتمرن 8 ساعات في اليوم ومبفكرش في حاجة تانية، عشان كده دي بقت طريقة تفكيري لدلوقت بركز على التدريب في الحاجة اللي عاوزها ومش برد ولا بسمع لأي كلام لحد ما أحقق طموحي”.

مسلسل “عملة نادرة” من بطولة الفنانة نيللي كريم والفنانة جومانا مراد، والفنان جمال سليمان والفنان أحمد عيد، والفنان محمد لطفي، والفنانة فريدة سيف النصر، والفنانة مريم الخشت، ومن إخراج ماندو العدل، وتأليف مدحت العدل، وإنتاج العدل جروب، ويتكون المسلسل من 30 حلقة.