طوني خليفة: إليسا عندها مشاكل في التعامل مع الناس

شدوى ممدوح

قال الإعلامي طوني خليفة، إن المطربة اللبنانية إليسا لديها مشكلة في التعاون مع الآخرين، كما أضاف أن الفنان السوري جمال سليمان أصبح متواضعا مؤخرا.

أضاف ”خليفة” خلال لقائه ببرنامج ”العرافة”مع الإعلامية بسمة وهبة على شاشة ”المحور”، ”إليسا عندها مشكلة في التعامل مع الآخرين وده السبب في إننا مش بنتعامل مع بعض كتير، وبالنسبة لجمال سليمان فهو أتواضع شوية”.

نرشح لك: حذرت فنانين وراحوا!.. طوني خليفة يكشف خدعة “رامز واكل الجو”

 

أما عن سبب رفض ظهور كل من ”إليسا” و”سليمان” معه برامجه، قال ”خليفة”: ”مش عارف مين اللي بيقول كده، ولكن إليسا تحديدا أول ظهورها في الإعلام كان معايا أنا، وسببتلي مشكلة وقتها عشان ماكنتش نجمة في الفترة دي وفي نفس البرنامج ظهرت معايا هيفاء وهبي، وبقوا بيقولوا دلوقتي إحنا مانطلعش في البرامج دي”.

وحول الخلافات بينه وبين إليسا قال: ”في حد نقل ل إليسا كلام على لساني، وأنا كنت قايل الكلام ده فعلا لكن من نقله، نقله بطريقة مشوهة، والحد ده هي عارضة أزياء، وكان عندي عتاب على إليسا وقتها وقولته، لكن عارضة الأزياء نقلته بطريقة مسيئة، ومن وقتها ماحصلش أي اتصال لتوضيح الأمور”.

أكد ”خليفة” على احترامه لـ إليسا وفنها، وأشاد بعملها وتطويرها لذاتها، لافتا: ”إليسا تعتبر نبر وان بين الفنانات العربيات، وأنا مش ندمان على أي كلام قولته عليها وممكن أقولها في وشها إنها عندها مشاكل في التعامل مع الناس”.

أما بالنسبة للفنان جمال سليمان قال: ”حصل مشكلة بيني وبين جمال على خلفية برنامج ”سري جدا”، أعترض وقتها على سؤال محرج شوية، وقالي لما تيجي تقابل واحد زي جمال سليمان روح أعمل إعداد كويس، وانفعالنا على بعض وقتها والحلقة مانزلتش بسبب إساءتنا لبعض، لكن بعدها أتعاملنا مع بعض كأن مفيش مشكلة”.

طه الدسوقي يتحدث مع إعلام دوت كوم عن كواليس “في بيتنا روبوت 2”