الأخيرة

تفاصيل التراشق بين حمو بيكا وتامر عبد المنعم

علق مطرب المهرجانات حمو بيكا على انتقاد الفنان تامر عبد المنعم له، أثناء مؤتمر صحفي للفنان هاني شاكر، نقيب المهن الموسيقية، تحدث خلاله حول منع النقابة عدد من مطربي المهرجانات من الغناء.

نشر بيكا عبر صفحته الرسمية على موقع التواصل الاجتماعي فيس بوك، وكتب: “ردا على كلام المدعو تامر عبد المنعم، الحمد لله أنا مش مستني حد زيك يقولي اقرا أو مقراش.. أنا معايا أخواتي هما عيني وضهري.. أنا بقى اللي بقولك شوفلك حد ينضف قلبك من الغل والصفار والتنمر اللي فيه يمكن ربنا يكرمك وتلاقي اللي يديك دور تمثله ولا حاجة.. وحسبي الله ونعم الوكيل في كل شخص معاه سلطة وبيتحكم في خلق الله إحنا معانا ربنا مش سلطة وقرارت وحقي هاخده”.

حمو بيكا وتامر عبد المنعم

يذكر أن الفنان ، قد كتب عبر صفحته الرسمية على موقع التواصل الاجتماعي فيس بوك، مهاجما حمو بيكا : “السؤال للدكتور حمو بيكا ولا ما حموهوش

نرشح لك: رسالة تامر أمين لمنتقدي قرار منع مطربي المهرجانات

وكان إيه علاقة الحج نجيب ساويرس أما دافع عنكم؟! ثم أنا ما هاجمتكش أساسا كل الموضوع إني استضفت النجم الكبير هاني شاكر في صالون ثقافي حول إشكالية حرية الابداع والمنع وبالمناسبة قال حمو يذاكر كويس ويدخل الامتحان وربنا معاه يعني ما منعكش، أما بالنسبة لوطنيتك اللي اقحمتها في الموضوع أحب اقولك أنا لم أشكك فيها، وبالمناسبة وجودك أنت وفرقتك في احتفالات أكتوبر مش دليل عليها عشان تستند عليه، شكرا، نسيت أقولك شوف حد بيعرف يقرا عشان يقرالك”.

كاتب

إعلام دوت كوم صوت الميديا العربية

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock