شاشة

بسبب النقاب.. ياسمين وافي تروي موقفًا طريفًا مع منى زكي في “لعبة نيوتن”

كشفت الفنانة ياسمين وافي عن تفاصيل مشاركتها في مسلسل “لعبة نيوتن” الذي عرض في رمضان الماضي، وقالت إن ما جعل المسلسل تجربة عظيمة بالنسبة لها هو المخرج تامر محسن.

تابعت “وافي” خلال لقائها مع برنامج “القاهرة اليوم” المذاع على شاشة ألفا اليوم ويقدمه الفنان إدوارد والإعلامية نانسي مجدي: “الشغل مع حد بحجم منى زكي شيء يخوف ويخض، وهي جميلة وأنا بحبها قوي وعلى قد الحب على قد الرهبة”.

نرشح لك: ياسمين وافي تكشف عن عادة اتبعها أحمد زكي أثناء زيارته للمطاعم


استكملت: “أعرف فراج من الجامعة، هو كاست تجارة وأنا كاست آداب وجمعتنا كواليس، أول مشهد اللي هو استقبال منى وفراج، أستاذ تامر محسن قالي مترفعيش النقاب، قولتله ليه؟ قالي هما عايزين يعرفوا مين اللي جاي في الدور وأنا مش مريحهم”.

أردفت: “دخلت وأنا حاطة النقاب ومش حاطة مكياج أصلا، فأستاذة منى زكي عايزة تجبني من العين، أنا عايزة أقولها والله ما حد معروف، خلصنا وخدنا الشوت زاوية فراج وزاويتي وزاوية أستاذة منى وبعد كده قعدنا وهناخد زاوية تانية”.

أضافت: “فقعدت بعيد لقيتها بتناديني وبتقولي قاعدة بعيد ليه ثم الجو حر ما ترفعي النقاب، قولتلها أستاذ تامر اللي قايلي أنا ماليش دعوة، قالت لي انتي ياسمين صح؟ فأنا استغربت قولت أكيد متلغبطة في حد تاني، قالت لي انتي ياسمين صح أنا بتفرج على إلا أنا، عينيكي أنتي، بقيت مش مصدقة إن هي عرفتني من إلا أنا”.



يذكر أن مسلسل “لعبة نيوتن” من بطولة منى زكي ومحمد ممدوح ومحمد فراج وسيد رجب وعائشة بن أحمد ومايان السيد ونخبة كبيرة من الممثلين المصريين، ومن إخراج تامر محسن.

كاتب

إعلام دوت كوم صوت الميديا العربية

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock