صلاح محسن: منفصل عن زوجتي من فترة وما حدث يستهدف مستقبلي

رد مهاجم النادي الأهلي صلاح محسن، على الاتهامات والأزمة المثارة منذ ساعات وتتهمه بخيانة زوجته على منصات التواصل الاجتماعي.

كتب عبر خاصية القصص المصورة بحسابه على موقع تبادل الصور والفيديوهات "إنستجرام": "في البداية بعتذر لكل الناس عن الحاجات اللي انتشرت دي وأنا مش هعلق غير بحسبي الله ونعم الوكيل، الخلافات الزوجية عمر مكانها ما كان السوشيال ميديا والخلافات دي كانت من فترة وحساباتي كانت معاها".

تابع: "وللاسف محادثات اتفبركت لتشوية صورتي وبغرض الانتقام والقضاء على مستقبلي في كرة القدم، فيه حاجات كتير مش هينفع اتكلم فيها لأنها مهما كانت أم أولادي ومش هتكلم دلوقتي احتراما للناس واحتراما لأنها كانت في يوم من الأيام أقرب الناس ليا، أنا بعتذر بالنيابة عن بيتي لكل الناس لأن الخلافات مش مكانها السوشيال ميديا وحقي هاخده بالقانون".

أردف: "آسف لكل الجمهور وأنا مركز في مستقبلي من زمان ومركز جدا في تمريني وبجتهد لأن طموحي كبير جدا وعمر الحاجات دي ما هتوقف طموحي حتى لو كان غرضها كدا، فدي محنة كبيرة وصدمة ليا بس في الآخر حقي هاخده وعند الله تجتمع الخصوم".


كما أكد انفصاله عن زوجته منذ فترة، كاتبا: "الانفصال بيني وبين الأستاذة اللي كانت في يوم من الأيام مراتي وهي أم أولادي كان من فترة، واللي حصل غرضه تشويه صورتي والقضاء على مستقبلي.. قدر الله وما شاء فعل اللي حصل بلاء.. قال تعالى: "وَنَبْلُوكُمْ بالشر والخير فتنة وَإِلَيْنَا تَرْجَعُونَ ولعل حديث النبي صلى الله عليه وسلم يصبرني.. "ما يصيب المسلم من نصب ولا وصب ولا هم ولا حزن ولا أذى ولا غم حتى الشوكة يشاكها إلا كفر الله بها من خطاياه".


كانت بعض الحسابات قد نشرت "سكرين شوت" من حساب لاعب الأهلي على إنستجرام تتضمن محادثات مع فتيات غير معروفات وادعى البعض أن زوجة اللاعب هي من نشرت تلك الصور.