رامي جمال: بهاء الدين محمد قالي شوفلك حاجة تانية غير المزيكا

قال الفنان رامي جمال، إنه يعلم حجم موهبته، ولديه إيمان أنه سيصل إلى حلمه، موضحا أنه لم يصل إلى ما يحلم به حتى الآن.

أضاف “جمال” خلال لقائه في برنامج “سهرانين” المذاع عبر شاشة “ON” ويقدمه الفنان أمير كرارة، أن الشاعر بهاء الدين محمد قال له “شوف لك حاجة تانية غير المزيكا”، خلال مشاركته في مسابقة “ستار ميكر”، لافتا إلى أنه ليس أول من قال له ذلك، فقد مر بالعديد من تلك المواقف.

نرشح لك: شاهد.. تامر حسني يشارك بالتوعية في “يوم القلب العالمي”

أوضح: “قابلته بعدها وقال لي عايزين نشتغل مع بعض أنت شاطر، وهو مكنش فاكر أنه قالي كده، فقلت له أنا نفس الشخص اللي قلت له من 20 سنة شوف حاجة تانية غير المزيكا، قالي إنت عارف أن بسببك مش هقبل برامج المسابقات”.

أردف: “أنت ممكن تحكم وميكونش قوي نفسيا واللي حواليه مقابلوش الصدمة دي بأنه لا أنت كويس كمل، أنا كان ممكن مكملش بس أنا عندي دايما ثقة بربنا”.

في سياق منفصل، كان الفنان رامي جمال، أعلن مؤخرا عن إنتاجه أغنيتين للنقاش أحمد سالم، الذي اشتهر مؤخراً على السوشيال ميديا بـ “المطرب النقاش”.

نشر “جمال“ فيديو يجمعه مع النقاش أحمد سالم، عبر صفحته الرسمية على موقع تبادل الصور والفيديوهات “إنستجرام“، وقال: “أنا منورني النهاردة الفنان أحمد سالم علشان الناس اللي مفكرة إننا بنضيع وقت مفيش وقت هيضيع، وبأمر الله كلها 3 أو 4 أيام هنسمع أغاني من أهم ناس في مصر عشان نختار عشان نختار الأغنيتين“.