أبرزها الملابس المكشوفة.. أشياء يرفضها زوج وفاء عامر

شدوى ممدوح

تحدثت الفنانة وفاء عامر، عن علاقتها بزوجها المنتج محمد فوزي، وقالت إنه قد وضع لها قائمة ممنوعات بالنسبة لها أثناء التمثيل، مشيرة إلى أن من بين تلك الأشياء الملابس المكشوفة.

أضافت “عامر“ خلال لقائها مع الإعلامي عمرو الليثي، في برنامج “واحد من الناس“، المذاع عبر قناة “الحياة“: “من ساعة ما أتجوزت واللبس العريان ممنوع وأنا بقيت أحب الشكل المحتشم، وكان ممنوع يكون لي صاحبة مش عجباه هو صعب في الحاجات دي لأنه صعيدي كمان هو عودني مانزلش من البيت قبل ما أقول“.

نرشح لك: وفاء عامر: مزعلتش لما قالوا إن أيتن بنتي

تابعت أنها ترى نفسها عنيفة أكثر من زوجها على ابنها عمر، وذلك يعد نقطة اختلاف بينهما، مشيرة إلى أنها تمتلك العديد من الأصدقاء في الوسط الفني أشهرهم الفنانة نبيلة عبيد، لافتة: “الأستاذة نبيلة عبيد هي أختنا وصديقتنا واللي بنتعلم منها الذوق والأدب والأخلاق“.

في نفس السياق قالت “عامر“، إن زوجها لم يكن على خلاف مع أي أحد من قبل، لافتة إلى أنها تعرفت عليه أثناء تمثيلهما لإحدى المسرحيات، مضيفة: “كنت عملت معه قبل كده بطولة عمل تليفزيوني وكان في ضهري أوي وقتها وراجل جدع وأتجوزنا بعد وفاة أبويا بسنتين وأعلنت جوازي منه متأخر لأن وقتها ماكنتش ظاهرة أوي ولا بشتغل كتير ولا ليا أصدقاء في الوسط الفني وماكنتش أهم حد إنه يسأل أنا متجوزة مين“.

تابعت: “هو ساعات بيتدخل في شغلي و يقولي معملش أدوار معينة وكان عنده (لاءات) كتير ليا في المسرح بذات إني عندي ولد، كان يجي يقولي أنا عارف إنك هتصحي على التليفونات من الصبح ومش هتقدري وكنت محتاجة وقتها أقف على المسرح في مسرحية (جواز على ورق طلاق) عشان أثبت إني ممثلة أدها وأدود“.

وفاء عامر