وفاء عامر: مزعلتش لما قالوا إن أيتن بنتي

شروق عبد الحميد

قالت الفنانة وفاء عامر، إنها تحملت مسؤولية شقيقاتها ومارست دور الأم وهي بعمر صغير لأنها كانت أكبرهم سنا، حيث إنها هي من كانت تهتم بشأن طعامهم ودراستهم وغير ذلك.

تابعت “عامر”، خلال استضافتها مساء الأمس الاثنين في برنامج “واحد من الناس” الذي يقدمه الإعلامي عمرو الليثي على قناة “الحياة“: “إحنا 5 بنات أنا أكبرهم وبعدين نجلاء وهالة وداليا والأخيرة أيتن، ووالدتي بنتي الكبيرة، أنا بعتبر أخواتي كلهم ولادي لأنه أنا تحملت المسؤولية وأنا صغيرة أوي وماما معلماني أأكلهم وأذاكرلهم زي أي أسرة عادية”.

 

نرشح لك: الخميس.. منى زكي ضيفة أمير كرارة في “سهرانين”

 

أوضحت أنها لم تحزن أو تغضب عندما ظهرت شائعة بأن أيتن عامر تكون ابنتها، موضحة: “مزعلتش لأنه أنا لو كنت اتجوزت صغيرة كان بقى عندي قدها، وبعدين أنا هخبيها ليه؟”، لافتة إلى أن من أطلق هذه الشائعة هي فنانة وكانت تعتقد أنها صديقتها وكانت قد كشفت عن بعض حروف من اسمها في أحد البرامج ولم تصرح باسمها.

أردفت: “كنت أظن أنها صديقتي، ولما طلعت الإشاعة دي معملتلهاش ولا حاجة سيبت لها المكان ومشيت وعزلت، ومش عارفة هي عملت كده ليه وهي نفسها كانت ساعات بتعمل حاجات وتقولي أنا مش عارفة بعمل كده ليه، أنت عارف لما تبقى كويس أوي مع حد وفجأة يرجع يقولك أنتِ كويسة أوي بس أنا مش عارفة أنا بعمل فيكي كده ليه”.