تامر أمين منتقدا لاعبي كرة القدم: بأمارة إيه التناكة!

قال الإعلامي تامر أمين، إنه يرى أنه لا حق للاعبي كرة القدم بمصر، في حالة الغرور التي يعيشونها مع أدائهم السيء بالمباريات.

تابع “أمين” خلال برنامجه “آخر النهار“، المذاع عبر شاشة “النهار”: “في ناس كتير قلقانة بعد رحيل موسيماني خصوصا إن مفيش مدربين دلوقت كتير فاضيين على الساحة، والحقيقة إنه فعلا الوقت صعب جدا وإحنا داخلين على مباراة القمة مع الزمالك كمان 8 أيام أعتقد”.

نرشح لك: عمرو أديب عن رحيل موسيماني: ضغوط إدارة وجمهور الأهلي لا تطاق

 

أضاف: “أنا قلتلكم والله قماشة اللاعيبة صعبة، هما محتاجين يرتاحوا ويتظبطوا.. وتتظبط دي مش معناها إنهم ياخدوا فلوس، لأ إحنا ناخد منهم فلوس.. وهكلمكم بقى عن البهوات اللي بيجوا يحطوا رجل على رجل ويقعدوا قدام مجالس إدارة الأندية ويطلبوا خمسين وستين مليون، وهما ميساووش 17 ألف جنيه”.

استطرد: “بأمارة إيه التناكة دي والأرقام الفلكية اللي بنسمعها؟ في حين إن أنتم إنتاجكم صفر، وكل أد إيه لما بتلعب لعبة حلوة.. وبكلم كل اللاعيبة بلا استثناء”.

تامر أمين

كان النادي الأهلي، قد أعلن عن رحيل موسيماني عن تدريب الفريق، اليوم الاثنين، وذلك بفسخ التعاقد بالتراضي بين الطرفين، وذلك بعد رحلة استمرت على مدار عام و8 أشهر، حصد الفريق خلالها 5 بطولات، هم الدوري المصري وكأس مصر وبطولتين دوري أبطال أفريقيا وبطولتين السوبر الأفريقي، بالإضافة إلى برونزية كأس العالم للأندية مرتين.