منة عرفة: حاسة إني مش متزنة نفسيا

محمد هيثم
منه عرفة
قالت الفنانة منه عرفة، إنها كانت تفكر جديا في الذهاب إلى طبيب نفسي، لكنها تراجعت عن الأمر، موضحة أنها تشعر بأنها غير متزنة نفسية.

تابعت “عرفة” خلال حوارها مع الإعلامية داليا فؤاد في برنامج “ضرب نار” المذاع على قناة “القاهرة والناس“: “جديا دخلت على الإنترنت وابتديت أدور على أسماء دكاترة نفسية، وفعلا كنت هروح، ولكن قلت هقعد أحسبها مع نفسي كده، ومع أهلي والناس اللي بيحبوني، وأشوف أنا هعمل إيه أو أنا عايزة إيه”.

نرشح لك: منة عرفة عن ارتدائها “المايوه”: ربنا هيسامحني

أردفت: “فعلا أنا حاسة إني مش متزنة نفسيا، أنا زمان لما يحصلي مشكلة كنت بعرف أخد قرار فيها وبعرف أتصرف لكن بقالي فترة مش عارفة أخد قرار، واللغبطة دي سببها الرئيسي أن كل ده قدام الناس، وإني بفتح الموبايل وأقرأ دا كاتبلي إيه، وأهلي عايزين إيه، وأنا جوايا إيه، ومحمود بيكلمني في إيه، كل دي حاجات مختلفة، ونفسي الناس تفهم إني مش بسئ لحد”.

في سياق آخر قالت الفنانة منة عرفة، إنها شخصية طبيعية تمارس حياتها بصورة عادية، وأنها ترى أن كل مكان له ملابسه الخاصة، وأنها ترتدي “المايوه” على البحر مثلها مثل الكثير من النساء.

أضافت “عرفة” خلال لقائها ببرنامج “سابع سما” الذي تقدمه الإعلامية راغدة شلهوب على شاشة “النهار”، مساء اليوم، أنها تفكر كثيرا قبل أن تقوم بأي عمل لأنها تبحث عن عمل يعيش، ولا تخجل عندما يراها أبنائها ف المستقبل قائلة: “أنا بعد 20 سنة هيبقى عندي أولاد أحب إنهم يشوفوا أمهم بصورة معينة، حياتي بقى أنا حرة فيها، هرجع استغفر وربنا هيسامحني، لكن الحاجات اللي هتقعدلي أنا حرة أتحكم فيها من دلوقت”.

منة عرفة