"روحي رجعتلي".. غادة عادل تكشف تفاصيل حالتها الصحية

محمد هيثم

قالت الفنانة غادة عادل، إنها لا تحب نشر أخبارها الخاصة على مواقع التواصل الاجتماعي، مشيرة إلى أنها لم تغضب من أولادها بعد نشر صورها وطلبهم الدعاء لها، لأن دعاء الناس لها كان سببا في تعافيها.

تابعت “عادل” خلال مداخلة هاتفية في برنامج “الحكاية” المذاع على فضائية “MBC مصر” ويقدمه الإعلامي عمرو أديب مساء أمس، أنه الأطباء لم يريدون خروجها من المستشفى لكنها هي من طلبت الخروج، لأنها شعرت بتحسن، لافتة: “رجعتلي روحي تاني، أول إمبارح كنت في أوحش وقت مكنتش حاسة بالدنيا وبترعش وكان عندي حرارة مبتنزلش وعندي بكتيريا في الدم”.

نرشح لك: ليلى علوي عن إصابتها في مسلسل “دنيا تانية”: كنت منفعلة

 

أضافت: “أنا كنت بأخد مضاد حيوي في الوريد وعروقي اتدمرت، مبقاش عندي عروق ولا دم، النهاردة بياخدوا مني دم فكل حتة في عروقي مبتنزلش دم قولتلهم ده مثل اللي بيقول ده دمه نشف، أنا دمي نشف”.

أوضحت: “حصلي انسداد في المثانة ومهتمتش عشان كنت بشتغل، ومع المجهود البكتيريا طلعت على الكلى وطلعت على الدم خدت خمس أيام أجازة وسافرت ومن يوم ما سافرت وأنا تعبانة، البكتيريا كانت وصلت للدم بس لحقناها وموصلتش لمرحلة التسمم”.

أشارت: “أنا لقيت أن في ناس كتير بتحبني وأنا مكنتش عارفة، والحمد لله أني عرفت أني غالية عند ناس كتير.. ومجدي سأل عليا وقلب الدنيا، الصحة أهم حاجة في الدنيا ربنا يديمها نعمة”.

غادة عادل

حفل توزيع جوائز الدورة الرابعة من مسابقة إعلام دوت كوم