برومو

الاثنين.. بيج رامي ضيف “صاحبة السعادة”

يحل البطل المصري الدولي ممدوح السبيعي الشهير بـ بيج رامي ببطولة “مستر أولمبيا 2021″، ضيفا على برنامج “صاحبة السعادة” مع إسعاد يونس، يوم الاثنين المقبل على شاشة “dmc” في تمام الـ11 مساء.

يتحدث بيج رامي خلال اللقاء، على حصده اللقب للمرة الثانية على التوالي، بعدما فاز بنسخة 2020. وكذلك عن كواليس من حياته الشخصية وبعض الصعوبات التي واجهها في مسيرته المهنية.

 

نرشح لك: موعد عرض حكاية “إن كبر ابنك” لـ وفاء عامر

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Esaad Younes (@essyounis)

في سياق آخر، كان بيج رامي وجه الشكر عبر برنامج “الحكاية“، لكل من سانده، موضحا أنه سعيد لأنه كان سببا في فرحة المصريين.

أضاف أنه كان يشعر بالثقة بسبب دعاء الناس له، مشيرا إلى أن الله عوضه عن الفترة الماضية بالفوز، متابعا: “بحب أهدي الحدث الكبير دا لراعي الرياضة الأول في مصر سيادة الرئيس، لأنه هو اللي عامل التوجه خلال الفترة الحالية إن الفترة اللي جاية يكون الاهتمام الأول بالرياضة في مصر”. وأوضح أن حصوله على البطولة أثبتت أن مصر تستطيع تحقيق أشياء كثيرة.


وعن نصيحته للشباب، قال: “كل واحد في مكانه يقدر يكون ناجح مفيش حاجة اسمها مستحيل، مش عايزين نثبت الجيم والرياضة وكمال الأجسام فقط، بعد توفيق ربنا مفيش حاجة اسمها مستحيل وكل واحد يقدر يحققه اللي هو عايزه”.


أشار “رامي” إلى أن مصر تستعد لاستقبال بطولة “مستر أولمبيا مصر”، خلال الفترة المقبلة. مردفا: “عايزين نجيبها مصر الفترة اللي جاية عشان الناس اللي مش قادرة تسافر وحاولنا نجيب البطولة هنا وهتبقى عالمية وكل العالم متحمس ليها، وعندنا رغبة نثبت للعالم إننا قادرين على إدارة بطولة زي دي في مصر، عايزين نبين إننا قادرين نحط مصر في أعلى مكانة”.


وفيما يتعلق بما يطمح إليه مستقبلا، أشار إلى أنه يسعى لمزيد من الاهتمام بالرياضة في مصر، مشيرا إلى أنه يسعى لتجهيز أحداث رياضية مقبلة في مصر، يتمنى خلالها أن يستمر فيها دعم وزارة الشباب والرياضة، مردفا: “أتمنى الوزير د. أشرف صبحي يفضل في ضهرنا زي ما هو بيكلمني كل 5 دقايق”، وعن حلمه الشخصي قال إنه يسعى لتحقيق “مستر أولمبيا 7”.


وعن قرار إطلاق اسمه على أكبر ميادين محافظة كفر الشيخ، قال: “أنا اللي فخور إني مصري وبحاول أسعد كل المصريين، ودا كرم مصر علينا اللي إحنا منستحقوش ،وربنا يقدرنا ونرفع اسم مصر في كل مكان في العالم”.

السقا: أنا مش مختل عشان أموت نفسي بسبب الأكشن

كاتب

إعلام دوت كوم صوت الميديا العربية

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock