آسر ياسين: "عدم نزول الناس بيخلي شغلنا أسهل"

قالت الفنانة نيللى كريم إن سبب تقديمها لمسلسل “100 وش” في رمضان هذه العام، هي حاجة الناس إلى الترفيه خاصة مع الظروف التي نمر بها بسبب فيروس كورونا المستجد، وأضافت: “عاوزين نفرفش الناس ونديهم طاقة إيجابية”

وأضافت، خلال مداخلة هاتفية لبرنامج “الحياة اليوم”، على فضائية “الحياة”، مع الإعلامية لبنى عسل: “دور ملعبتوش قبل كدة، هو مسلسل لايت كوميدى، يعتمد على كوميديا الموقف فآسر ياسين  من الزمالك وأنا من بولاق لما بنتقابل على الكوبرى هنعمل إيه؟”.

ومن جانبه كشف الفنان آسر ياسين، إن المسلسل كان يحمل اسم النصابين في البداية لكن تم تغييره لـ “100 وش”، وهو الأنسب في التعبير عن أحداث المسلسل

 وأضاف قائلا: “نفسى من زمان كنت أنا ونيللى نعمل حاجة كوميدي لايت، جات السنة اللى فاتت بس الموضوع ممشيش، وهذا من حسن حظنا لأن رمضان هذا العام نحتاج إلى ترفيه، بسبب الظروف التي نمر بها”.

وتابع آسر ياسين: “لازم نعمل اللى نقدر عليه عشان الناس تقعد في بيوتها، قربنا نخلص تصوير المسلسل، والجهة الإنتاجية وكل اللى بنشتغل معاهم اتفقنا اللى عنده مشكلة يقعد في بيته وياخد أجره كامل، وعدم نزول الناس بيخلى شغلنا أفضل وأسهل”.

نيللي كريم وأسر ياسين يتحدثان عن دورهم بمسلسل بـ 100 وش الذي سيعرض حصريا على قناة الحياة في رمضان

نيللي كريم وأسر ياسين يتحدثان عن دورهم بمسلسل بـ 100 وش الذي سيعرض حصريا على قناة الحياة في رمضان #رمضان_يقربنا#الحياة_اليوم#قناة_الحياة

Geplaatst door Alhayah TV op Dinsdag 14 april 2020

نرشح لك: الأوقاف: لا صحة لأنباء إعادة فتح المساجد