مينا فريد يتخيل: ردود أفعال الإعلاميين على كلب شارع الهرم

لا يوجد إنسان طبيعي سوي في أي مكان في العالم يقبل أن يتم تعذيب روح بأي شكل و بأي طريقة فما بالك بهذا الشكل الهمجي الذي رأيناه جميعا على شبكات التواصل الإجتماعي …

و لأنه حديث الساعة الآن فمن الطبيعي أن جميع البرامج في مختلف وسائل الإعلام ستتناول هذا الموضوع و ستدخله في جميع موضوعاتها بطريقة أو بأخرى….

بعين الخيال إعلام . أورج تتخيل ردود أفعال أشهر الإعلاميين …

أحمد موسى :

أقسم بالله اللي عملوا كده قطريين أو إخوان متنكرين أو أعضاء في حماس .. بس إحنا واخدين بالنا و شايفين و عارفين كل حاجة … مؤامرة خسيسة …

عمرو أديب:

دول قتلوا الكلب ..شوف شوف .. بيموتوه إزاي … دول مش بني آدمييين .. أقسم بالله ما بني آدميين دول ولاد ستين كلب
من يجلس بجواره في مردات مكرره … صحيح… عندك حق …. أنا حزين …. الدين عمره مايقول كده ..الكلب أكيد اتشهد قبل ما يموت .

وائل الإبراشي :

سيستضيف صاحب الكلب و الذين قتلوا الكلب والشهود على قتل الكلب و سيحاول بكل حيادية جاهدا أن يجعلهم يتشاجروا في الأستوديو … أكاد أسمعه ” جه قتل كلبك و إنت ساكت .. أين النخوة … كلبك الذي حماك … يقتله و تسيبه … “.

ريهام سعيد :

كعادتها ستفاجئنا جميعا .. ستستضيف دجالا يستحضر روح الكلب القتيل و تقيم معه حوار حصري .. و بعدها ستنزل إلى الشارع في سيارة نصف نقل مكشوفه و تقوم بإطعام كلاب الشوارع في فمها …

جابر القرموطي :

سيتم الإتفاق على توريد 12 كلب أشكال مختلفة للتصوير… و هناك تكتم حول ماذا سيرتدي جابر القرموطي في هذه الحلقة.

منى عراقي :

فيديو حصري مستخبي لمن قتلوا الكلب أمام الحمام إياه …

لميس الحديدي :

هنستضيف النهاردة نجوم ستار أكاديمي للمرة السبعتاشر … و هيغنيلنا محمد شاهين الكلب اللولو .. أغنية فيلم صاحب صاحبه… رائعين يا شباب والله رائعين ..

توفيق عكاشة :

شباب الأولتراس … وإخوان الشيطان .. إبحث عنهم هتلاقي واحد منهم هو اللي سخن الشباب … كان عندنا في البلد عيل صغير فطّس قطة في الترعة .. بهدلته هوه و أبوه .. و من يومها مفيش حد أهان حيوان …أنا مربي بطتين بعاملهم أحسن معاملة .. أنا يا فلاح …هقول إيه .. يلا … يا عز .. فين فيديو البطة اللي بتعوم في الترعة يا عز…

أحمد شوبير :

لييييه … لييييييييه …. تعملوا كده في الكلب ليه … يرضي مين .. يرضي مين

هبة قطب :

الوضع اللي إتربط فيه الكلب ده كان غلط … طالما بدأ الوضع غلط كل حاجة بتبوظ بعد كده …

أسامه منير :

بكل الحب .. هنتكلم عن حبنا للكلاب.. هنستنى تليفوناتكم تحكولنا عن اللحظات المفرحة و القاسية و الحزينة و الوفية في علاقتكم بكلابكم .

الشيف حسن :

هنعملكم النهاردة أكلة كوري بس هنستبدل لحم الكلاب اللي بيعملوا بيه بلحم خروف … ندبح كلب ؟ إزاي .. شوف الكلب جميل إزاي .. يا جمالو يا جمالو .. و ناخد إتصال تليفوني .. أيوه يا هانم ….

خالد صلاح :

للأسف ..غالبا لا يوجد وقت كافي لفريق عمل البرنامج لحلقة جديدة … الحلقة الثورية جدا التي إستضاف بها أحمد عز لا يزالوا يحسبون عائد إعلانتها حتى الآن.

للتواصل مع الكاتب اضغط هنا

اقرأ أيضًا:

مينا فريد: كيف تصبح محللًا رياضيًا في تسع خطوات

مينا فريد: العودة إلى الأبيض والأسود

تابعونا على تويتر من هنا 

تابعونا على فيسبوك من هنا