صابرين: حياتي بين الشغل وخلفة العيال

صابرين

ريهام عسل

قالت الفنانة صابرين، إنها تربت وسط أحضان الجمهور حيث أنها دخلت إلى عالم التمثيل وهي صغيرة جدا، مضيفة: “عيد ميلادي مش هينفع غير لما أكون معاهم”.

أضافت صابرين خلال مداخلة هاتفية لها مع الإعلامي عمرو خليل، في برنامج “من مصر“، المذاع عبر قناة “cbc“: “ليلة القبض على فاطمة كنت ساعتها في 2 إعدادي وكمان عملت سينما كتير، عملت 4 أو 5 أفلام وأنا عندي 5 سنين .. أنا اتولدت على السينما على طول”.

نرشح لك: أبرزهم تعرضها للتحرش ورغبتها في التبني.. 8 تصريحات لـ ريهام عبد الغفور في “ABtalks”

أضافت: “حياتي لو جيت بصتلها هتكون بين الشغل وخلفة العيال .. اشتغلت في أعمال وجبت عيال ده اللي أنا عملته في حياتي، فالحمد لله ويجعلها نعمة دايما موجودة”.

تابعت معربة عن حبها للشعب المصري: “الشعب المصري ده شعب جميل وحبيبي، بحس لما بعمل حاجة وبتسعد الناس ده دوري وأنا موجودة علشان أسعد الناس .. المهنة بتاعتنا مهنة السعادة للآخر في مصر والوطن العربي كله، وهنفضل سفراء لبلدنا من خلال الفن”.

وعن مشاركتها في مسلسل “ليالي الحلمية”، قالت: “أنا اشتغلت ليالي الحلمية الجزء الـ 5 وأنا حامل في التاسع وبعد ما ولدت .. لما كلموني قولتلهم أنا حامل في الشهر التاسع، قالولي هو ده المطلوب، هي شيرين كده، قولتلهم هولدلكم في الاستوديو”.

وعن أعمالها القادمة أشارت الفنانة صابرين إلى أنها لازالت تستكمل تصوير مسلسل “أعمل إيه” التي تشارك بطولته مع الفنان خالد الصاوي، معربة عن سعادتها بردود أفعال الجمهور تجاه المسلسل وحبها لشخصيتها.

يذكر أن مسلسل “أعمل إيه” من بطولة الفنان خالد الصاوي، والفنانة صابرين، والفنانة هناء الشوربجي، والفنانة نهال عنبر، ونور إيهاب، ومحمد مهران، وصبري عبد المنعم، وهو من تأليف محمد الحناوي وإخراج أحمد عبد الحميد، وإنتاج شركة سينرچي، ويعرض حاليا على شاشة dmc.