ألفت عمر تكشف أسباب تكرار غيابها الفني

كشفت الفنانة ألفت عمر عن أسباب غيابها لفترات طويلة خلال مسيرتها الفنية، موضحة أن الأمر لم يكن تقصيرا منها، بل اختلفت الأسباب ما بين أمور مهنية وشخصية.

أضافت ألفت خلال حوارها في برنامج “السفيرة عزيزة” على قناة dmc، أن بعض فترات الغياب لم تكن مقصودة، قائلة: “في أجزاء من الغياب في الحياة مبتبقاش مقصودة.. يعني لما عملت مسلسل (قضية رأي عام) ونجح نجاح كبير .. بعدها اشتغلت مسلسل (عمر بن الخطاب) مع المخرج حاتم علي.. فكان بالنسبة لي نقلة كبيرة وخطفني برا مصر شوية”.

نرشح لك: سيرين عبد النور: ربما اعتزل التمثيل قريبًا

تابعت: “بعد مدة خلفت ابني سليم.. كنت مقررة لو جالي حاجة حلوة أوي هشتغلها إلى جانب رعايته.. فكرة إني أراعي نفسية الطفل وأنا بربيه كانت شغلاني أكتر من إني أنجح أوي خاصة إن كان عندي عقدة أول ما ابتديت شغل كان في نجمة كبيرة جدا بتيجي التصوير ومعاها ابنها عنده 3 شهور فكنت بشوفها تجري ترضعه وتجري تصور فكنت نفسيا قلبي بيتقطع عليهم”.

في نفس السياق، أشارت ألفت عمر إلى أن بعض فترات الغياب الأخرى كانت بسبب غياب الأدوار الجيدة والمناسبة المعروضة عليها، مضيفة: “في فترات لما تعمل حاجة قوية جدا بتبقى مسؤول قدام الجمهور هتعمل ايه أقوى بعده.. بس بتبقى رهن الأدوار المعروضة عليك”.