سهير رمزي عن إجهاضها 3 مرات: الحياة سرقتني

محمد هيثم
سهير رمزي
قالت الفنانة سهير رمزي، إن السبب في إجهاضها ثلاث مرات هو الشهرة والنجومية، موضحة أنها اكتشفت بعد ذلك أن هناك أشياء أهم من الفن وهما الدين ووالدتها، فيجب أن تعطيهم حقهم.

أضافت “رمزي” خلال لقائها مع الإعلامية ياسمين عز في برنامج “كلام الناس” المذاع على شاشة “MBC مصر”، أنها تركت مجال التمثيل بعد حبها له، وتضحيتها بكل شيء لأجله، وذلك لتتفرغ لوالدتها ودينها، لافتة: “المسائل كانت ملعلة قدام عيني، والإضاءة كانت جامدة، وأنا طلعت بسرعة، وكنت مطلوبة هنا وهنا، فالحياة سرقتني أنا اتسرقت في الشغلانة دي”.

نرشح لك: شيرين رضا: معنديش وقت للحب

أوضحت: “عشان كده وقت الاعتزال خدت القرار بين يوم وليلة، بعد الحب اللي حبيته له دا كله، والشغل اللي أنا حبيته دا، وضحيت بكل حاجة عشانه، لقيت حاجات تانية أقوى وأهم لازم أديها وقتي لازم أفهمها واعرفها صح”.

أردفت: “ده اللي خلاني أقول لا أنا عندي حاجتين مهمين لازم أديهم حقهم الدين عايزة أديله حقه وأمي عايزة أديها حقها، عشان كده مفكرتش في حكاية الإجهاض، ومش عايزة أتكلم فيها عشان بزعل من نفسي”.

يذكر أن آخر أعمال الفنانة سهير رمزي، مسلسل “القاتل الذي أحبني”، والذي يمثل عودتها للدراما.

وتدور أحداث مسلسل ” القاتل الذي أحبني” في إطار درامي كوميدي، حيث شارك البطولة كلا من هاني رمزي، سهير رمزي، أحمد فؤاد سليم، محمد جمعة، ياسر فرج، رانيا منصور، دنيا ماهر، محسن منصور، محمد أبو داود، لقاء سويدان، صلاح عبد الله، وفاء سالم، تأليف صلاح عربي، إخراج عمرو عابدين.

سهير رمزي