كارولين عزمي عن "أبو العروسة": لو اتعمل 50 جزء هشارك فيه

كشفت الفنانة كارولين عزمي عن شخصيتها في الجزء الثالث من مسلسل “أبو العروسة” الذي يتم تصويره حاليا.

قالت “عزمي” خلال لقائها مع “ET بالعربي” عن شخصية هاجر التي تجسدها بالمسلسل: “هاجر حلوة، هاجر خلاص كبرت وعقلت”.



تابعت: “هنعرف بقى في الجزء التالت، شخصيتها اختلفت تماما يعني عن أي شخصية، هيحصلها حاجات كتير أوي في حياتها، هتبقى هاجر جديدة يعني”.

نرشح لك: كارولين عزمي: “أبو العروسة 3” أحلى من الجزء الأول والثاني

استكملت: “كل واحد ليه الخط الدرامي بتاعه، وكل واحد هيبقى ليه الحكاية بتاعته، وكل واحد هيبقى ليه الدراما بتاعته والقصة بتاعته، فكل شخصية في المسلسل هتختلف تماما عن الجزء الأول والتاني، إحنا صورنا حوالي 30 أو 40٪”.

أكدت: “أنا أبو العروسة لو اتعمله 50 جزء همضيه من غير ما ابص حتى على الورق، علشان أبو العروسة شبهنا وشبه عيلتنا وبيتنا، ومهما اتعمل منه 500 ألف جزء أنا هفضل اعمله من كتر ما أنا بحبه”.

يذكر أن كارولين عزمي، شاركت في مسلسل “الحرامي” الذي عُرض عبر منصة شاهد، من إخراج أحمد الجندي وبطولة رانيا يوسف، بيومي فؤاد، رنا رئيس، أحمد داش، أحمد فتحي وعدد من ضيوف الشرف، والعمل تأليف أحمد فوزي صالح ومحمد بركات.

تدور أحداث المسلسل بعدما انحصرت أحداث الموسم الأول داخل منزل طارق (بيومي فؤاد)، إذ تكمل القصة في الموسم الثاني لتحمل أجواء تشويقية ومغامرات وحركة، وتشهد العديد من التطورات في طبيعة العلاقة بين طارق ورانيا (رانيا يوسف).

وتبدأ القصة عندما يتواصل طارق مع كمال (أحمد داش)، لمساعدته في استعادة مستندات مهمة تدينه، إذا لم يتم إعادتها إلى الشركة سريعاً. ورغم رفض كمال لهذه المهمة الغريبة، إلاّ أنه لن يتأخر حتى يوافق على مساعدته في السرقة لأسباب عاطفية خصوصاً أنه يعيش قصة حب مع سالي (رنا رئيس)، وتتخذ الأحداث بعدها منحى آخر عند وقوع حادثة لم تكن في الحسبان.