بعد مرور سنة على الزواج.. رسالة هنادي مهنى إلى أحمد خالد صالح

قالت الفنانة هنادي مهنى، إن يوم 6 أكتوبر يمثل لها مرور سنة بالضبط على زواجها، حيث كان كتب كتابها على الفنان أحمد خالد صالح في مثل هذا اليوم عام 2020.

أشارت “مهنى” خلال لقاء مع إنجي علي، مساء الثلاثاء، في برنامج “أسرار النجوم“، المذاع عبر شاشة “نجوم إف إم”، إلى أنها لا تصدق مرور عام على زواجها، مردفة: “عدت بسرعة قوي وحصل فيها حاجات كتيرة قوي”.

نرشح لك: تعليق هنادي مهنى على نجاح حدوتة “بدون ضمان”

 

لفتت إلى أن الزواج غير بها أشياء هي لا تراها في نفسها، لكن بعض أصدقائها يخبرها أنها تغيرت، متابعة: “كنت فاكرة الجواز كيوت، ومين يصحى يعمل الفطار للتاني، لكن طبعا كل الكلام دا في الشلاحات.. طبعا صوت المنبه دا مزعج وبنسمعه من أول يوم ومفيش اللي الناس فاكراه دا مش حقيقي، لأني كنت فاكرة كده البيت كله شمس وستاير بيضا”.

أوضحت “مهنى” أن الزواج هو نفس حياة الشخص قبل الزواج لكن يضاف إليه شخص جديد يعيش يومه معه، ويجمعهما تفاصيل جديدة وأشياء سيعتاد الطرفان عليها.

لفتت إلى أنها عاشت فترة بالخارج واعتاد أهلها على عدم وجودها في بيتها، لذلك لم تكن أزمة وقت زواجها، متابعة: “بعرف أطبخ دي الحاجة الوحيدة فعليا اللي بعرف أعملها”.

كما وجهت رسالة إلى زوجها بمناسبة مرور عام على الزواج، قالت فيها: “شكرا أنه استحملني.. عايزة أصقفله برافو بجد أنه استحملني دي كبيرة، ويا رب أفضل معاه طول حياتي لأنه عزيز على قلبي قوي”. مضيفة: “أول حاجة قربتنا من بعض إننا شايلين اسمين مينفعش نغلط مش أي حد بيشيلها وتحملنا المسؤولية وهي الحاجة المشتركة اللي قربتنا من بعض، كان في حاجات كتير قوي الناس بتعملها وإحنا لأ، يعني في ناس بتاخد إجازة كتير بعد الجواز بس  بناخد نفس بنجهز، ولكن الفن سيظل موجودا في دمنا مهما غبت”.

نصيحة رجاء الجداوي لـ مي كساب