محمد سليمان عن كوميك "ده هاني": اللي عمله حد عنده موهبة

بسملة سعودي ـ تكتب عن كوميك ده هاني

كشف الفنان محمد سليمان، عن تفاصيل مشهد “ده هاني” من مسلسل “هذا المساء”، الذي اشتهر به على مواقع التواصل الاجتماعي وتحدث عن ملامح شخصية “هاني” التي قام بأدائها في المسلسل.

قال “سليمان” خلال لقائه في برنامج “صاحبة السعادة” الذي تقدمه الفنانة إسعاد يونس، على شاشة dmc: “حد دمه خفيف وشاطر، أخد الكوميك ده من المشهد وقصه بطريقة معينة فطلع الكوميك ده، هو عنده موهبة حلوة أوي، أنا نفسي ضحكت موت”.

نرشح لك: محمد سليمان: ترند “ده هاني” سببه عرض المسلسل خارج رمضان

فيما أوضح تفاصيل شخصية “هاني” التي قام بأدائها قائلا: “شخصية هاني شخصية ظريفة وكويسة، حد متجوز واحدة مفترية أوي وهجرت ابنها، خلفنا ولد عنده إعاقة معينة وهي مستحملتش فهجرت البيت، فهو هاني ده قعد مع ابنه وبيراعيه وعنده جيرانه اللي هي كانت أروى جودة، دول كانوا ناس متربيين مع بعض فطبيعي إنهم بيشاركوا هموم بعض ومشاكل بعض، ففي يوم ابني تعب جدا خدته وروحت عند جارتي العزيزة ونيمته في أوضة النوم عندها وفي دكتور وناني عندها فى البيت، وجه التاني بدافع الخيانة هو شاكك فيها فقالتله جرا ايه، ده هاني”.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by dmc TV (@dmctv.eg)

يشار إلى أن محمد سليمان شارك في الموسم الرمضاني الماضي من خلال مسلسل “ولاد ناس”.

مسلسل “ولاد ناس” من ﺇﺧﺮاﺝ وتأليف هاني كمال، وقام ببطولته الفنانين إيهاب فهمي، أحمد صيام، صبري فواز، رانيا فريد شوقي، محمد عز، كما ضم نخبة من ضيوف الشرف أبرزهم بيومي فؤاد وماجد الكدواني.