منة شلبي: ممكن اتبنى طفل بعد تجربة "ليه لأ 2"

منة شلبي ممكن اتبنى

أوضحت الفنانة منة شلبي، رأيها في إمكانية تبنيها لطفل بعد مشاركتها في مسلسل “ليه لأ2″، الذي ناقش قضية كفالة الأطفال وحقق نجاحا ملحوظا، عند عرضه على منصة “شاهد”.

قالت “شلبي” خلال لقاء مع ET بالعربي، على هامش العرض الخاص لفيلم “الإنس والنمس”: “أنا ما فكرتش أتبنى طفل صراحة وأنا مش ضد الفكرة خالص، وممكن يجي الموضوع في دماغي ليه لأ”.

نرشح لك: بالصور.. منة شلبي تحتفل بعيد ميلادها

وعن نجاح مسلسل “ليه لأ2″، قالت إنه من أهم المشاريع التي عملت بها، مردفة: مبسوطة جدا بنجاحه، ومش دايما بيجي مشاريع يبقى وراها ناس مصدقة فيها وبتدعمها ويبقى من خلال الفن تقدري تغيري حاجة في المجتمع، دا مش بيحصل كتير، وحتى النجوم العظماء هتلاقيهم عملوا دا مرة واحدة في حياتهم، فدي حاجة مش بتيجي كتير”. منة شلبي ممكن اتبنى

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ET بالعربي (@etbilarabi)

“ليه لأ 2” بطولة منة شلبي وأحمد حاتم وسارة عبد الرحمن ومراد مكرم ومها أبو عوف وتامر نبيل ويارا جبران ودنيا ماهر وريم حجاب والطفل سليم مصطفى والطفلة منى أحمد زاهر، وتأليف ورشة سرد مريم نعوم، وإخراج مريم أبو عوف.

في سياق آخر، تشارك منة شلبي في فيلم “الإنس والنمس” الذي طرح في السينمات بالأمس، والذي يدور في إطار كوميدي، ويشارك في بطولته مع الفنان محمد هنيدي، منة شلبي، صابرين، عمرو عبد الجليل، بيومي فؤاد، عارفة عبد الرسول، محمود حافظ، دنيا ماهر، شريف دسوقي، بالإضافة إلى مشاركة عدد من الفنانين كضيوف شرف، والفيلم قصة وإخراج شريف عرفة، وسيناريو وحوار شريف عرفة وكريم حسن بشير.