بعد الهجوم عليه بسبب إريكسن.. عمرو أديب يدافع عن محمد صلاح

علق الإعلامي عمرو أديب على هجوم بعض الجمهور على محمد صلاح، لاعب المنتخب الوطني ونادي ليفربول الإنجليزي، بعد نشره صورة يظهر خلالها مبتسمًا على أحد القوارب، وهو يستمتع بإجازته، وذلك في ظل الأزمة الصحية التي عانى منها كريستان إريكسن لاعب المنتخب الدنماركي وسقوطه مغشيًا عليه خلال مواجهة فنلندا ببطولة يورو 2020.

ومن جانبه، حذف محمد صلاح صورته من حساباته على مواقع التواصل الاجتماعي، تويتر وفيسبوك، بعدما شن الجمهور هجوما ضده بسبب عدم دعمه لكريستان إريكسن.

نرشح لك:بعد الهجوم عليه بسبب إريكسن.. محمد صلاح يحذف صورته

قال “أديب” خلال برنامج “الحكاية” المذاع على شاشة MBC مصر: “ناس كتير لقتها بتنتقد محمد صلاح، جايز الراجل معرفش، جايز الراجل في حتة إحنا شايفينه موجود يبدو في الساحل الشمالي أو كده، أكيد هيكتب حاجة”.

تابع: “هو الناس واقفة على إن محمد صلاح نزل ليه صورة في نفس اللحظة وهو بيسوق مركب، جايز مشافش، جايز معرفش، وبعد كده اتشالت، ما هو برضو محمد صلاح ده مبيحطش الصور بأيده، فيه أدمن ودي صورة صباحية يعني”.

استكمل: “أرجو إن إحنا نعذر الناس، أنتوا عارفين صلاح أخلاق، صلاح عولمة، صلاح فاهم الناس، صلاح إنسان، لأن إحنا برضو على طول واقفين للساقطة واللاقطة، إنما في النهاية أنتوا عارفين صلاح أكيد هنلاقيه عامل حاجة بالإنجليزي وبيتعاطف مع الراجل”.

شاهد ما حدث في زفاف محمد فراج و بسنت شوقي