شادي محمد يعتذر لسيدات مصر بعد تصريحاته عن "المايوه"

دافع شادي محمد، لاعب الأهلي السابق ومنتخب مصر، عن نفسه بسبب تصريحاته عن التحرش وعلاقة السيدات به.

قال “محمد” خلال مداخلة هاتفية مع برنامج “القاهرة اليوم”، مساء الثلاثاء مع مروة صبري، ونانسي مجدي، المذاع عبر شاشة “اليوم”، إنه لم يصف السيدات المصريات بأن ملابسهن خارجة.

نرشح لك: شادي محمد: أنا بعاكس.. والسيدات متحرشات بملابسهن

أشار إلى أنه يتحدث عن حالة وليس السيدة المصرية في العموم، فلدي أم وأخت وبنت ولن أعمم الحالة، مضيفا: “عمري ما غلطت في حد. وكنت بتكلم عن حالة مش المصريات. وكل المحترمات على راسي لو حد حس بأذى مني اعتذرله”.

تابع: “كل واحدة محترمة حست بأذى نفسي من الكلمة أو الكلام اللي قولته، عشان الكلام كان مقصود بيه حالة فردية، فأنا بعتذر لكل سيدة محترمة”. متابعا: “ولكن في ناس لازم يتقوا ربنا. وأنا دوري كقدوة اتكلم عن الحاجات دي”.

أكد على أن نيته لم تكن الإهانة وكنت أتحدث عن حالة استفزتني أخلاقيا. ولا أستطيع الحديث على السيدات بشكل غير لائق، مردفا: “في شياطين ومافيا على السوشيال ميديا ممكن يستغلوا حاجة زي كده”.

واصل: “أقسم بالله العظيم كنت هسجل فيدسو اعتذار على السوشيال ميديا، وهعمل الفيديو وأنزله”.

قال شادي محمد، لاعب منتخب مصر والنادي الأهلي السابق، إن بعض السيدات متحرشات من خلال ما يرتدونه من ملابس.

تابع “محمد” خلال لقاء مع برنامج “لحظات جريئة”، مع الإعلامي احمد سالم، المذاع عبر شاشة “القاهرة والناس”: “تلاقي بنات بتقول ألحق المتحرش وهي لابسة لبس مينفعش تقعد بيه في البيت. لأ أنتوا اللي متحرشين”.

تابع: “أنا بحترم الستات بس في بنات بتحط صورها بالمايوه والكاش مايوه، ما هو هيدخل يقولك يا قمر. ولو هي حرية شخصية ما هو هيقول أنه كده حرية شخصية. وأنا مسؤول عن كلامي هي حرية شخصية لكن مستفزة. وأنا بعاكس عادي”.