بعد الحكم بحبس سارة الطباخ.. محمد الشرنوبي: أظن الصورة وضحت

أعلن الفنان محمد الشرنوبي، أن المنتجة سارة الطباخ المالكة لشركة “إيرث برودكشن”، صدر ضدها حكم بالحبس عامين بتهمة تبديد أمواله وخيانة الأمانة.

نشر “شرنوبي” عبر حسابه الشخصي على موقع “فيس بوك” منشورا تضمن نص حكم المحكمة ضدها، وعلق كاتبًا: “الحمدلله الحق ظهر.. تم صدور حكم في الجنحة رقم 1626 لسنة 2020 جنح الشيخ زايد بحبس الممثلة القانونية لشركة إدارة أعمالي السابقة سنتين لتبديد المبالغ المالية التي في ذمتها بموجب التوكيل الرسمي وخيانة الأمانة.. أظن الصورة وضحت”.

نرشح لك: تعافي محمد الشرنوبي وزوجته من كورونا

تابع: “أنا كنت ساكت ومكانش نفسي الأمور توصل لكده وكنت مقرر إني مش هتكلم تاني في الإعلام بس لقيت إصرار من الطرف الآخر أنه يقحم الإعلام ويشوه صورتي قدام الناس، بس لو في حد واخد حق حد فا القانون والمحكمة قالت كلمتها. الشركة كان صادر ليها توكيل بموجب العقد اللي بيننا لإدارة أعمالي وبالتالي كانت بتتعاقد وتستلم كل مستحقاتي اللي هو الطبيعي انها تستلم وتاخد نسبتها وتوردلي الباقي وده مكانش بيحصل”.

أضاف: “الممثلة القانونية للشركة خانت الأمانة وبددت كل أموالي اللي في زمتها وآخر صلح سلمت الشركة توكيل على أساس إننا هنفتح صفحة جديدة وتعهدت إنها هتسددلي كل فلوسي اللي في ذمتها وده مثبت في محضر الصلح في غرفة صناعة السينما وبالفعل نفذت المسلسل وبرضه مخدتش فلوسي”.

اختتم: “لكل شركات الإنتاج برجاء عدم التعامل مع أي جهة أو شخص غير من خلالي شخصيا وعدم الالتفات لأي تحذير أو إنذارات تصدر من الشركة لأن ببساطة الهدف الوحيد هو تعطيل شغلي وتشويه صورتي والحصول على مبالغ مادية بدون وجه حق”.

الحمدلله الحق ظهر

تم صدور حكم فى الجنحة رقم 1626 لسنة 2020 جنح الشيخ زايد بحبس الممثله القانونية لشركة ادارة اعمالي…

تم النشر بواسطة ‏‎Mohamed El Sharnouby‎‏ في الاثنين، ١٨ يناير ٢٠٢١