شريف مدكور: "اللي بيجيله كورونا مش حاجة عيب"

شريف مدكور عن مصابي كورونا
أسماء شكري

استنكر الإعلامي شريف مدكور خجل البعض من إصابتهم بفيروس كورونا المستجد، وخوفهم من إعلان إصابتهم للمحيطين بهم خشية التعرض للتنمر أو ردود أفعال سلبية.

نرشح لك: إصابة الإعلامي كريم رمزي بفيروس كورونا

قال مدكور في حلقة الاثنين من برنامجه 4 شارع شريف الذي يعرض على قناة الحياة، إن كورونا ليس مرضا قبيحا، مضيفا: “اللي بتجيله كورونا مش حاجة عيب ده عادي، لأن فيه ناس مكسوفة منه”، مستطردا في استنكار: “ليه؟ ده نوع من الأنفلونزا أو دور البرد.. هو حد بيجيله برد بيخبيه؟”

في السياق نفسه، أردف أن المجتمع لا يجب أن يخف من مصاب كورونا لأن ذلك يسبب ضغطا وعبئا كبيرا على الشخص المصاب بالفيروس في الوقت الذي يجب أن يشعر باحتواء المحيطين به وتفهمهم لحالته.

شريف مدكور : اللي بيجيله كورونا مش مفروض يتكسف .. دا مرض عادي زي الانفلونزا #4_شارع_شريف #قناة_الحياة

شريف مدكور : اللي بيجيله كورونا مش مفروض يتكسف .. دا مرض عادي زي الانفلونزا#4_شارع_شريف#قناة_الحياة

Geplaatst door Alhayah TV op Maandag 1 juni 2020

قال مدكور في حلقة الاثنين من برنامجه 4 شارع شريف الذي يعرض على قناة الحياة، إن كورونا ليس مرضا قبيحا، مضيفا: “اللي بتجيله كورونا مش حاجة عيب ده عادي، لأن فيه ناس مكسوفة منه”، مستطردا في استنكار: “ليه؟ ده نوع من الأنفلونزا أو دور البرد.. هو حد بيجيله برد بيخبيه؟”قال مدكور في حلقة الاثنين من برنامجه 4 شارع شريف الذي يعرض على قناة الحياة، إن كورونا ليس مرضا قبيحا، مضيفا: “اللي بتجيله كورونا مش حاجة عيب ده عادي، لأن فيه ناس مكسوفة منه”، مستطردا في استنكار: “ليه؟ ده نوع من الأنفلونزا أو دور البرد.. هو حد بيجيله برد بيخبيه؟”قال مدكور في حلقة الاثنين من برنامجه 4 شارع شريف الذي يعرض على قناة الحياة، إن كورونا ليس مرضا قبيحا، مضيفا: “اللي بتجيله كورونا مش حاجة عيب ده عادي، لأن فيه ناس مكسوفة منه”، مستطردا في استنكار: “ليه؟ ده نوع من الأنفلونزا أو دور البرد.. هو حد بيجيله برد بيخبيه؟”قال مدكور في حلقة الاثنين من برنامجه 4 شارع شريف الذي يعرض على قناة الحياة، إن كورونا ليس مرضا قبيحا، مضيفا: “اللي بتجيله كورونا مش حاجة عيب ده عادي، لأن فيه ناس مكسوفة منه”، مستطردا في استنكار: “ليه؟ ده نوع من الأنفلونزا أو دور البرد.. هو حد بيجيله برد بيخبيه؟”

شريف مدكور عن مصابي كورونا