كلمات تتر مسلسل "بـ 100 وش"

100 وش
تعتبر أغنية تتر مسلسل “بـ 100 وش”، الذي تقوم ببطولته الفنانة نيللي كريم، بمشاركة الفنان آسر ياسين، الأكثر انتشارًا في رمضان، بعد النجاح الكبير الذي حققته.

نرشح لك:شاهد.. تحويل تتر “بـ 100 وش” لفيديو كليب /

100 و

وعلى الرغم من ذلك النجاح الذي حققته، إلا أن البعض لم يفهم بعض كلماتها، ولذلك نستعرض فيما يلي كلمات الأغنية:

مليونير.. مليونير، بتلعب على مين.. فوق بابا، منتاش قدنا.. داحنا عصابة، في جنان جوه دماغنا الآن، إحنا خرجنا عن السيطرة، مليونير.. مليونير، بكرة هبقى مليونير، هحلم وأنا نايم، هحلم وأنا صاحي، ويا عيشة إرتاحي، والفقر أهو غار، وساعات ماركات بدلة وحركات، وأنا باشا عليكوا بصرف في كاشات، ومعايا فلوس كتيرة مصري ودولارات، غير اللبس الغالي على الشماعات، أنا عندي في جراجي هنا عربيات، بفلوسي أنا أركب طيارات.

الفلوس تحضر، هاتلي من الأخضر، الفلوس تكتر دلعوني أكتر، على الكل هيسيطر، مودي يتغير، الدنيا هنغيشها بس للأفضل، كله يتحير لما أنا بحضر، كله بيوسع أيوه أنا الأفضل، مليونير.. مليونير، بكرة هبقى مليونير.

 

نرشح لك: دنيا ماهر .. أبكت الجمهور في سجن النسا وأضحكتهم في بـ١٠٠ وش

أنا أنا بنوتة، سكر وكيوتة، لكن عايزاك تحذر قلبتي، هصرف وأدلع هنا وأضيع، أصل الشياكة هنا لعبتي، لا أنا على وضعي وخافي من طبعي، أنا جان أوي أوي لكن واد حمش، عالهادي يا زبادي، مش هفضل أهاتي، لو عالـ money money، هتشوفي واد روش، صحصح كده أنا سينيوريتا، هنخفي العالم والخريطة، أيوه أنا صعبة أنا مش بسيطة، قطة كيوت لكن عنيدة”.

i’m a winner، i’m a winner، anyday، i’m a winner، hey sugar، hey sugar، don’t mess، with omar you play with the joker، you fall for ever

أيوة الدنيا معايا حاجة تانية، والـ weekend بروح ألمانيا، أشيك شاب في أشيك بدلة، واللي بعوزه يجيلي في ثانية، أنا بلبس جوتشي وجيفنشي، كلامي هو اللي هيمشي، فلوس كتير مبتخلصشي، مع أي حد مقصرش، لا كده فووق أنا فوق فوق فوق، أنا باجي أسوق فالدنيا تروق، إحنا نحب نعيشها ملوك، نعيش في قصور فيه فلوس في بنوك، هات كاش مش ببلاش خد كده، بنوم على كوم فيه فلوس هنا،  ضيعنا كتير ولا همنا، من فيكم هنا كدا قدنا.

في الواقع أنا فخم أسلك بنباهة، فهلوة بهلوة لو تاهت ألقاها، متجيش في الخطر أنا مخي متاهة، في فلوس هتطير انسي تعدها، هلبس فستان جزمته شيك شيك، هظهر متصدقش عنيك، عل تليفون تديني رنات، مش رايقة فأنا كنسلت عليك، مليونير.. مليونير.

يشار إلى أن أغنية “مليونير”  من غناء فرقة المدفعجية، ومن كلمات شيندي وكنكا، وتوزيع ديزل.