شادي حسين يرد على "أبلة فاهيتا"

ردّ المراسل التليفزيوني السابق لبرنامج “أبلة فاهيتا”، شادي حسين، على بيان “فاهيتا”، والتي اعتذرت له فيه، عن بيانها الأول، قائلًا: “عزيزتي أبلة فاهيتا، أنتي مش من خصومي علشان أزعل منك أو أسامحك”.

وأضاف “حسين”، في تدوينة نشرها عبر صفحته بـ”فيس بوك”، مساء الجمعة: “خصومي هم اللي خلوا خوفك يجبرك تقولي كلام غير طبيعتك اللي أنا متعود عليها، خصومي حطولك سقف على برنامجك ومانعينك تسخري من حاجات كتير كان نفسك تقوليها وقصقصوا في تقاريري لما كنت معاكي”.

وتابع: “خصومي اللي وقفوا برنامج باسم يوسف ومنعونا حتى نضحك على بلاوينا، خصومي حكموا بـ٣ سنين سجن عسكري على صديقي عمرو نوهان بسبب صورة ساخرة، خصومي خطفوا مصطفى ماصوني وغيره كتير ومش عارفين مكانهم ولا عارفين هم عايشين ولا أموات”.

وأردف: “خصومي بيتهموا أي حد مختلف عنهم ليل نهار على التليفزيون بالعمالة والخيانة وبيحرضوا على قتلنا وسجننا، وبيهددوا الفنان أحمد مالك (رغم اعتذاره) بعدم الظهور مجدداً لاستكمال مشواره الفني بمجرد مشاركته معي في الفيديو الساخر وبيهددوني إنهم هيأذوني أنا وأهلي”.

واختتم قائلأ: “عزيزتي أبلة فاهيتا خصومي ضعاف وتافهين قوي وبيتقمصوا من الهزار وكيانهم بيتهز من كوميكس أو فيديو ١٢٠ ثانية، فا إشطة يعني الموضوع ميستحقش الاعتذار”.

dsdfv

جدير بالذكر أن “أبلة فاهيتا”، قد أصدرت بيانًا على صفحتها، بموقع التواصل “فيس بوك”، اليوم بخصوص الفيديو المسيء للشرطة، الذي نشره شادي حسين، بمشاركة الفنان أحمد مالك.

وقدمت فاهيتا في البيان، عدة رسائل لبعض أطراف الأزمة، حيث قالت لشادي حسين: ” إنت شاب شاطر وموهوب وعارف غلاوتك عندي حتى بطيشك وجنونك وهزارك الثقيل. أنا متأكده أنك ماتقصدش غير انك تعبر عن رأيك.. انت شاب والشباب لما بيحبط بيلوش.. قلبي عندك وحضنك عندي”.

كما وجهت رسالة للشرطة قائلة: “عزيزي العسكري الغلبان: حقك علينا، إنت على راسنا من فوق طول مإنت بتحمي بيوتنا وبوتيكاتنا وحقوقنا، وحتى لو ده واجبك.. إحنا مقدرين ومتشكرين. ماتزعلش – ده شباب محبط وتقلها في الهزار”.

وبخصوص البيان الذي أصدرته من قبل وأعلنت فيه عن عدم مسؤليتها عن الفيديو الذي تم نشره، قالت : “حقكم تاخدوا على خاطركم مني، البيان اللي نزل الاسبوع اللي فات كان ص دمة ليا قبل مايكون صددمة ليكوا.. كنت فاكرة إني الأقوي وكلمتي هي اللي هتمشي، لكن طلع فيه الأقوى.. انا ست حرة ومابخافش ومش هأعيش غير حرة.. بيقولولي يا أبلة كان باين انه مش كلامك”.

اقـرأ أيـضـًا:

24 تصريحًا لعلاء الكحكي عن النهار 2016

توزيع جوائز مسابقة إعلام.أورج لأفضل مقال في الميديا

تفاصيل برنامج باسم يوسف الجديد

حكاية عمرو مصطفي و”ريحة” شيرين عبد الوهاب

حرام الجسد ..فيلم جديد للكبار فقط

غادة إبراهيم تقاضي “النبأ” بسبب شقق الدعارة

عزمي مجاهد يسب أحمد حلمي

.

تابعونا علي الفيس بوك من هنا

تابعونا علي تويتر من هنا