نور محمود لمنتقدي شيرين: ارحموا

نور محمود لمنتقدي شيرين
انتقد الفنان نور محمود، هجوم البعض على الفنانة شيرين عبد الوهاب، وذلك عقب سقوطها على مسرح الحفل الذي أحيته ليلة أمس في دبي.

كتب “محمود” عبر حسابه على موقع التواصل الاجتماعي “فيس بوك“: “الست فرحانة أنها رجعت تغني مع جمهورها، الناس اللي بتتفرج فرحانة بيها وبصوتها.. فجأة اتكعبلت… اه والنبي اتكعبلت (مكانتش سكرانة) ووقعت، لا اتكعبلت”.

نرشح لك: بعد سقوطها على المسرح.. مدير أعمال شيرين يطمئن الجمهور على صحتها


تابع:
“وهنا بدأت الطعنات الفلسفية والآراء المتعمقة الوجودية ودعوى سقوط النجوم من أعالي المجد المركزي وذهاب موهبة السماء أدراج الرياح الموسمية.. وكلام كده بالصلاة عالنبي آخر بزرميط.. والموضوع كله (أن بس الست اتكعبلت)”.

أردف: “رجاء بس الناس دي لما الست حيلها يتشد اوعوا تقولوا أيوة كده د إحنا اللي دعمنا وشديناه.. الكلمة ممكن ترفع سابع سما، والكلمة برضه ممكن تخسف لسابع أرض..
ارحموا.. تٌرحَموا”.

كان إيهاب صالح مدير أعمال الفنانة شيرين عبد الوهاب، قد طمأن الجمهور على صحتها، وذلك بعد سقوطها على المسرح بحفلها أمس في مدينة دبي.

كتب صالح على حسابه عبر موقع تويتر: “جمهور شيرين ، أنا دايما عارف انكم سند و ضهر ليها بس عمري م كنت أتخيل انكم بالحجم و العظمة دي بجد ما شاء الله”.

أضاف: “عايز اطمنكم إن شيرين بخير و خرجت من المستشفى بعد شوية فحوصات و إشاعات على رجليها بعد م تحاملت علي نفسها عشان تكمل الحفل بنجاح. شكرا بجد على كل الحب و الدعم ده”.

فرقتها على النهوض، لتعلق هي: “شوفوا كل فنان حصل معاه الموقف ده بسبب الاسبيكرز دي اللي المفروض تكون مدفونة، لكن للأسف المنظمين عمرهم ما بيتعلموا.. بس عادي ما يقع إلا الشاطر”.

أضافت: “السوشيال ميديا بكره هتسيب كل حاجة ويقولوا شوفوا شرين وقعت، المفروض لو أنا مأمنة على رجلي أخد من المنظمين كام بقى.. بس يلا معلش”.

في سياق منفصل، طرحت شركة حديد عز مؤخرا إعلانها الجديد لموسم رمضان 2023، وهو أغنية جديدة للفنانة شيرين عبد الوهاب.

الأغنية من كلمات أمير طعيمة، وألحان وتوزيع أحمد إبراهيم، وإنتاج سعدي جوهر.

في سياق منفصل، قضت المحكمة الاقتصادية مؤخرا بإلزام الفنانة شرين عبدالوهاب بدفع مبلغ مالى قدره 5 مليون جنيه، لصالح شركة روتانا لعدم التزامها ببنود العقد المبرم بينهما.

واتهمت شركة “روتانا” الفنانة شيرين عبد الوهاب، بعدم التزامها ببنود تعاقدها معها، وطالبتها بسداد تعويض مالي قدره 10 ملايين جنيه، مما أدى إلى نشوب خلاف وأزمة كبيرة بينهما.