أمينة عن مباراة مصر والسنغال: مش قاهرني إلا إيتو ونظرات الشماتة

مباراة مصر والسنغال
علقت الفنانة أمينة، على المباراة التي دارات بالأمس الأحد، بين المنتخب المصر ونظيره السنغالي، ضمن منافسات بطولة الأمم الأفريقية، التي انتهت بفوز الأخير.

كتبت “أمينة” من خلال خاصية القصص القصيرة عبر حسابه الشخصي على موقع “إنستجرام”: “أنا مش قاهرني إلا إيتو ونظرات الشماتة اللي في عنيه، فعلا اللي واخد على النجاح بيتقهر على نفسه لما تجلي منه، بالذات بعد المجهود والإرهاق الشديد تلاقي واحد الظروف اللي حواليه ساعدته أكتر فبالتالي تلاقي نتيجة عجيبة.. اللي طالع عينه يقع والمدلع هو اللي يقوم لأ واللي يغيظك الناس تیجي مع المتدلع ما بیعترفوش بالمجهود بيعترفوا بالدلع.. القوالب نامت والانصاص قامت بس إن شاء الله هتتعوض.. مش مهم إمتى المهم ربنا معانا وهتتعوض”.

نرشح لك: ريهام سعيد عن مباراة مصر والسنغال: فريقنا فاق التوقعات

كانت أمينة، قد كشفت في وقت سابق، عن تفكيرها بشكل يومي اعتزال الفن، والتفرغ لولديها يوسف وعمر، من شدة حبها لهما، حيث قالت خلال برنامج “حبر سري” مع الإعلامية أسما إبراهيم على قناة “القاهرة والناس”: “كل يوم بفكر إني مش عايزة لا فلوس ولا شغل ولا حاجة بيجي عليا وقت حتى وأنا نازلة للشغل بحس إن في حاجة مفقودة، لأن اليوم اللي باخده أجازة عشان أذاكرلهم، وأرص كتبهم قدامي، واهتم بيهم بحس ساعتها بس إني أم”.

مباراة مصر والسنغال

 

أضافت أمينة متأثرة من حديثها حد البكاء، أنها تحبهما لدرجة كبيرة، لا يتخيلها أحد، لافتة إلى أن الموضوع لا يتعلق بوجودها في المنزل وعدم عملها، ولكن هي الفكرة فكرة حب الأم وتأثيرها على أبنائها.

مباراة مصر والسنغال