أحمد فهمي عن خلافه مع محمد رمضان: "مكنش يصح مننا"

دنيا شمعة

قال الفنان أحمد فهمي، إن تعاقده مع مجموعة طارق نور، ليس على المستوى الإداري فقط لكن على كل المستويات.

تابع “فهمي” خلال لقاء مع برنامج “حديث القاهرة” مع خالد البرماوي أمس الثلاثاء على قناة “القاهرة والناس”، أن التعاون على المستوى الإداري هو أحد أجزاء التعاون بينه وبين المجموعة، وأنه يعتبر هذا التعاون خطوة كبيرة له حتى أنه من ضمن أجزاء التعاقد عمل تقييم لموقفه ومكانته بالسوق الفني مرة كل 3 شهور.

نرشج لك: القصة الكاملة لإصابات إعلان محمد رمضان

أضاف: “اللوجو بتاعك لما يبقى جمب لوجو طارق نور ده قيمة لوحده، أنت متربي من وأنت صغير إن أول حاجة كان فيها إبداع كانت لطارق نور، وأنا اتفقت معاهم أنا مش هغير شخصيتي بس الفرق إني هكون منظم”.

وعن خلافه مع الفنان محمد رمضان، أوضح أنه لم “يعيب” أبدا في فن أحد من زملائه بالوسط الفني، مضيفا: “عشان أبقى صريح يمكن تكون ردودنا على بعض عدت الحدود شوية ومكانش يصح مننا إحنا الاتنين.. لكن هاتلي تعليق واحد بقول فيه إن محمد رمضان مش ناجح”.

استطرد: “شيكو وهشام هما سبب أي نجاح أنا فيه دلوقت، أما أكرم حسني فهو حاجة تانية إحنا حتى في الحقيقة مع بعض دايما طول الوقت.. هو أريح حد أنا اشتغلت معاه”.

يذكر أن آخر أعمال الفنان أحمد فهمي مسلسل “رجالة البيت” وشاركه البطولة أكرم حسني، بيومي فؤاد، ويزو، تأليف أيمن وتار وإخراج أحمد الجندي.