حمو بيكا: "خايف اتحبس وما اشوفش ابني"

عمر دياب

رد مؤدي المهرجانات حمو بيكا على الانتقادات التي يتعرض لها خلال الفترة الأخيرة، خاصة عقب حضوره حفل زفاف الفنانة هنادي مهنى والفنان أحمد خالد صالح.

قال “بيكا” خلال مداخلة هاتفية مع الإعلامي سيد علي في برنامج “حضرة المواطن” المذاع عبر قناة “الحدث اليوم”، مساء الأحد، إنه مستاء بسبب تعرضه للانتقادات، مضيفا: “أنا تعبت والله أنا إنسان متواضع وأبسط خلق الله تعبت في حياتي كتير”.

نرشح لك: “الموسيقيين” تستنكر إحياء حمو بيكا حفل زفاف هنادي مهنى


تابع: “أنا كل اللي عملته أن أستاذة هنادي دعتني للفرح ومتأخرتش وروحت، أنا والدها هاني مهنى معرفوش، وإزاي هروح من إسكندرية إلى بلد تانية علشان أحضر فرح أنا مش معزوم فيه”.

استكمل: “أنا الناس بتتكلم عليا علشان ماليش ضهر مش كل حاجة بالفلوس ولا بالتعليم، لو هما متعلمين فعلا محدش هيتنمر عليا بالشكل ده، أنا عايز أبقى في حالي، أنا كل يوم بيتعملي محاضر، أنا خايف اتحبس ومراتي حامل ومش أشوف ابني”.

يشار إلى أن نقابة المهن الموسيقية كانت قد أصدرت بيانا بشأن حضور حمو بيكا وحسن شاكوش وعمر كمال حفل زفاف هنادي مهنى، ووجهت العتاب للموسيقار هاني مهنى، الذي قال إنه لم يدعوهم بل جاءوا عن طريق منظم الحفل، لكن أكد الثلاثي أن هنادي هي من وجهت لهم الدعوة.