مي حلمي لمنتقديها: "نسيتوا الأصول ولا إيه"؟

قالت الإعلامية مي حلمي ، إن قرار التمثيل متوقف على موافقة خطيبها محمد رشاد وأسرتها، لافتة إلى أنه عُرض عليها التمثيل في أحد الأفلام الكوميدية، ولم يُمانع “رشاد” في خوضها التجربة، وذلك خلال ندوة مع موقع “صدى البلد”.

علقت مي عبر حسابها على موقع التواصل وتبادل الصور “إنستجرام”، على انتقاد الجمهور لها بعد تلك التصريحات قائلة “ولو على حتة لما رشاد يوافق إني أمثل همثل؟، مزعلاكوا أوي أقولكم نسيتو الأصول ولا أيه؟”.

نرشح لك: مي حلمي ترد على شائعة انفصالها عن محمد رشاد

تابعت: “مش شايفة أن فيها مشكلة إني أقول مش همثل لو رشاد ما وافقش، أو حاجة عيلتي مش هترضيها، محمد رشاد هيكون زوجي وحياتي الأسرية مهمة جدًا أنها تكون صافية ومريحة من غير مشاكل”.

أردفت: ” بالأخص إني عندي رضا داخلي جوايا جدًا ونضج عن ما أعمل وعن ما فعلت في مهنتي حتى الآن، الست الوحيدة أو الفتاة الوحيدة اللي شاركت في برومو قناه كاملة في وسط فطاحل كرة القدم، هدور علي شهره؟”.

أضافت: ” ما قولتش إن الفكرة مرفوضة، ولكن مايناسبني ويناسب زوجي ثم عائلتي وجمهوري، وبردو إني أحافظ على جمهوري ده شئ مهم بالنسبالي عشان الاستمرارية هي الجمهور والجمهور يعني نجاح”.

View this post on Instagram

ولو علي حته لما رشاد يوافق اني امثل همثل ؟ مزعلاكو اوي اقولكم "نسيتو الأصول ولا أيه ؟ مش شايفه ان فيها مشكله اني اقول مش همثل لو رشاد ماوافقش …… أو حاجه عيلتي مش هترضيها .. محمد رشاد هيكون زوجي وحياتي الاسريه مهمه جدا انها تكون صافيه ومريحه من غير مشاكل … وبالأخص اني عندي رضا داخلي جوايه جدا ونضج عن ما اعمل وعن ما فعلت في مهنتي حتي الأن .. الست الوحيده او الفتاه الوحيده الي شاركت في برومو قناه كامله في وسط فطاحل كوره القدم .. هدور علي شهره ؟ ماقولتش ان الفكره مرفوضه !!! ولكن مايناسبني ويناسب زوجي ثم عائلتي وجمهوري .. وبردو اني احافظ علي جمهوري ده شئ مهم بالنسبالي عشان الاستمراريه هي الجمهور والجمهور يعني …………………………………………………. نجاح 🤙 شكرا صدي البلد استمتعت جدا في لقائي وخصوصآ صراحتي 😄 @mohammedrashadofficial #بتاعت_الراديو

A post shared by Mai Helmy (@maihelmy.official) on