4 نجوم يتحاورون عن مونديال روسيا أبرزهم صلاح - E3lam.Com

مازح محمد صلاح لاعب منتخب مصر، ونجم ليفربول الإنجليزي، الفنان نبيل الحلفاوي على موقع التغريدات القصيرة “تويتر”، متسائلًا عن توقع الأخير لمجموعة مصر في مونديال روسيا 2018 .

نرشح لك: انسحاب مرشح لـ انتخابات الأهلي قبل بداية فرز الأصوات

كتب “صلاح” في البداية لـ”الحلفاوي” متسائلًا: “وانت يا قبطان شايف مجموعه مصر مين ؟”، ليبدأ جمهور اللاعب والفنان بالإجابة والمشاركة في المنشور الموجه لـ”الحلفاوي”، الذي رد عليه في “بوست” خاص على صفحته.

قال “الحلفاوي” لـ”صلاح”: “واحنا يهمنا يا وحش؟! إحنا معانا مرعب خطوط الدفاع”، قاصدًا محمد صلاح الذي رد عليه مازحًا: “حبيبي يا قبطان طيرت الجبهه بس ماشي”.

تابع الفنان إجابته على نجم المنتخب المصري قائلًا: “بس لو مصمم.. أتمنى نقع في أي مجموعة إلا اللي فيها أسبانيا(لأنها مستوى ثاني) وهيبقى معاها عفريت زيها مستوى أول. المهم نقدم للعالم كرة مصرية حلوة فيها شجاعة وندية”، الإجابة التي لم ترضِ “صلاح” الذي رد عليه: “لا يا قبطان عايزين توقع”، ويتوقع الحلفاوي: “البرتغال المكسيك مصر استراليا”.

خلال المباراة الدائرة بين الفنان نبيل الحلفاوي، واللاعب محمد صلاح، تدخل محمد أبو تريكة لاعب منتخب مصر السابق ممازحًا إياهم: “لا بقا دا احنا نجيب لب وشاى ونشوف تعليقاتكم دى”.

https://twitter.com/trikaofficial6/status/936314237353431046

أجاب “صلاح” على “أبو تريكة” قائلًأ: “شد حيلك معانا في القرعه يا تاريخ.. بلاش تدوس علينا جامد كفايه الكابتن مجدي زمانه بيصلي من أسبوع علشان ربنا يكرمنا بمجموعة زي الفل”، ليجيبه “تريكة”: “مصر روسيا بيرو بنما حلو كده”.

لم يفوت الفنان محمد هنيدي الفرصة للمشاركة في الحوار، ووضع بصمته معهم قائلًا لـ”أبو تريكة”: “صلاح بيلبسك وبيشيل ايده عشان لما يروح روسيا يقولهم تريكة السبب”، فرد عليه “صلاح”: “طب ممكن نسمع المجموعه منك انت”، ومازحه “أبو تريكة”: “بلاش هنيدي.. هيودينا البرازيل اسبانيا مصر استراليا”.

https://twitter.com/OfficialHenedy/status/936294420126879744