أكرم حسني: هنكد على الست في اليوم العالمي للمرأة

قال الإعلامي أكرم حسني، مقدم برنامج «للرجال فقط» على إذاعة «نجوم إف إف»، مساء الثلاثاء، إنه «هيتنكد على الست في اليوم العالمي للمرأة».

وأضاف «حسني» أن «الراجل معيبهوش شكله، ولكن المهم تكون الست جميلة وحلوة، وموضوع جمال الروح ده ملهوش لازمة»، وأن «الست الأوربية لا تسأل عن الجمال، ولا تعترف بجمال الروج، لأنها في الأصل رائعة وفي غاية الجمال».

وتابع أن «الست المصرية لا تعد الأكثر جمالًا بين نساء العالم، وكان زمان في ستات أحسن من بنات أوروبا زي زبيدة ثروت وهند رستم».

استكمل الإعلامي أكرم حسني، إن «الست شكلها بيتغير 180% درجة بعد الجواز»، مضيفا : «بتيجي تبص لصور الفرح وشكل مراتك دلوقتي بتحس باختلاف كبير وغريب، وتقول مين دي أتجوزتها إزاي».

وأكد أن «مفيش ولا مصرية فازت قبل كده بملكة جمال العالم، وعلى الرغم ان الراجل بيستحمل سوء شكل مرأته بيقعد يسمع كلامها، وتكدره بالساعات في البيت وتستقبله بالإيشارب المربوط من فوق وبوش صعب».

بينما قال الإعلامي كريم الحميدي إن «الجمال بين الستات نسبي يختلف تقديره من رجل لأخر، ولكن في ستات جميلة أوي في مصر، ولا اختلاف فيها».

مضيفا أن «البنت المصرية لما تلاقي بنت أجنبية حلوة تقعد تقول (دي حلوتها لاذعة كده، وبرده الحلاوة حلاوة روح)، وده طبعا عارفين أنه كدب وفشر».

اقرأ أيضًا:

C.A.T تتولى إدارة أعمال الفنان محمد ممدوح

البلاتوه.. من 1980 وأنت طالع

لماذا الحملة الأخيرة ضد مرتضى هى الأكثر جدية؟

خاص: نكات سياسية وراء اختفاء أبلة فاهيتا

سألنا شيماء عبد المنعم: what about الحملة العنيفة ضدك؟

القائمة الكاملة للمرشحين لجوائز السينما العربية

.

تابعونا علي الفيس بوك من هنا

تابعونا علي تويتر من هنا