مدحت العدل يكشف عن تعاونه مع محمد رمضان في فيلم جديد

قال السيناريت مدحت العدل، إنهم قدموا محمد بشكل مختلف في فيلم “ع الزيرو”، موضحا أن هناك مشاريع أخرى ستجمهم، من ضمنها فيلم مختلف يدور في إطار الأكشن والمطاردة.

أضاف “العدل” خلال لقائه مع “et بالعربي”: “أول الغيث قطرة الموضوع بدء ب “ع الزيرو” في مشروع آخر أنا وماندو والعدل جروب، فيلم نوع مختلف أكشن ومطاردات بس برضو أحمل نفس الهم الشعبي والإنساني، وإن شاء الله الفيلم الجاي يبقى حاجة عظيمة، ونمتى نعمل مع رمضان 20 فيلم ومسلسل”.

نرشح لك: سميرة عبد العزيز: خلافي مع محمد رمضان انتهى

أوضح: “فيلم “ع الزيرو” غلطة العدل جروب، لأننا قدمنا اللي الناس بتحبه في محمد رمضان، المهرجانات والجسم والشكل لكن قدمنا خط إنساني لايق عليه، واللي إحنا عايزين نقوله إن رمضان متقدم بشكل كل الناس قالوا أنتوا غيرتوا جلده”.

أما عن تغيير توقيت عرض الفيلم، قال “العدل”: “إحنا صورنا جزء من الفيلم قبل شهر رمضان ثم هو دخل مسلسلوإحنا دخلنا مسلسلاتنا، وبعدين هو في النص عمل فيلم اسمه هاراي نزل في العيد الصغير، فمان لازما علينا إننا ننتظر عشان مينفعش فيلمين ورا بعض على طول، ونجاح مسلسله خلاه سافر أمريكا وإحنا بنحترم فرحة الراجل بنجاحه، وكان المفروض ينزل العيد الكبير ملحقناش نخلص تصوير”.

تابع: “كل ما كان الأفلام قوية في السوق، يقولك حسن السوق وحسن البضاعة، كل ما كان السوق في حاجات كتير بتخلي الناس تنزل تتفرج على أفلام ولن تعمل عملا جيدا بدون منافسة يعني أنت عشان عارف أن هنيدي نازل معاك بتجود زيادة”.

أما عن غياب نيللي كريم عن العرض الخاص للفيلم، أشار السيناريت مدحت العدل: “نيللي في ميكانوس وأنا نفسي مكنتش هحضر العرض الخاص لأن مهرجان جرش بدء قبل العرض الخاص وندوتي اتأجلت يوم في المهرجان وعرفت أحضر”.