محمد رمضان ينفي اتهامه بالغرور.. ويؤكد: أنا والقمر واحد

رد الفنان محمد رمضان على اتهامه بالغرور وتقصد إظهار ممتلكاته للجمهور، موضحا أنه يرى نفسه ليس مغرورا.

قال “رمضان” خلال لقائه مع منصة “صوت بيروت”، إنه يرى نفسه شخص طموح وفي رأيه الطموح والغرور لا يجتمعان، معلقا: “في اللغة العربية مغرور جاية من كلمة “غرور” يعني “خدوع” اسم من أسماء الشيطان.. والحمدلله الصفة مش موجودة فيا تماما، لم أشعر بالغرور نهائيا لأن الغرور بيجي للشخص اللي اكتفى وحقق اللي هو عاوزه، لكن أنا شخص طموح.. والطموح والغرور لا يجتمعوا في إنسان واحد”.

نرشح لك: خطوة مؤثرة ومُهمة.. محمد مهران يتحدث عن “أعمل إيه”

أضاف: “الطبقة الفقيرة مستحيل تنزعج من الدهب والسيارات، لكن اللي بينزعجوا من الموضوع هما المليونيرات.. اللي راكب مرسيدس بيغير من اللي راكب لامبورجيني، لكن اللي مش راكب حاجة خالص مبيفكرش في الاتنين، بل بالعكس بينبسط للنجم اللي طلع من وسطهم وحقق النجاح ده”.

أردف: “أنا دايما واثق في ربنا لأني على يقين إن اللي خلق القمر ده وميزه وخلانا كلنا نرفع راسنا علشان نشوفه.. هو اللي خلقني، ربنا خلقني أنا والقمر واحد”.

في سياق منفصل، أعلن الفنان محمد رمضان مؤخرا عن بدء تصوير مسلسل العمدة، إخراج محمد سامي، وتأليف محمد سامي ومهاب طارق، ومن المقرر عرضه في الموسم الرمضاني المقبل.

كتب “رمضان” عبر حسابه الرسمي على موقع التواصل الاجتماعي “فيس بوك“: “بسم الله بدأنا أول أيام تصوير مسلسل (العمدة)، إنتاج السعدي وجوهر، تأليف محمد سامي ومهاب طارق، إخراج محمد سامي.. رمضان يجمعنا، ثقة في الله نجاح”.

يشار إلى أن الفنان محمد رمضان شارك في السباق الرمضاني الماضي بمسلسل “المشوار” من بطولة كل من: دينا الشربيني، بيومي فؤاد، أحمد مجدي، أحمد صفوت، أحمد كمال، محمود الليثي، ندى موسى، محمد عبده، كارولين خليل، ثراء جبيل، حنان يوسف، سارة عبد الرحمن، محسن منصور وسما إبراهيم، والعمل من تأليف محمد فريد وإخراج محمد ياسين، وإنتاج شركة “ميديا هب سعدي – جوهر”.