بمرافق لمن دون 16 عاما.. شروط وأسعار تذاكر حفل تامر حسني بـ موسم جدة

أسعار تذاكر حفل تامر حسني بموسم جدة
سالي فراج

أعلن موسم جدة عن انضمام الفنان تامر حسني لحفلات فوّرها، المقامة على مسرح “جدة سوبر دوم”، وذلك لإحياء حفله يوم 26 أغسطس.

نشر موسم جدة عبر حسابه على موقع تبادل الصور والفيديوهات “إنستجرام”، بوستر الحفلة معلقا: “الفنان تامر حسني في حفلة مميزة يوم 26 أغسطس، بمدينة جدة ضمن حفلات فوّرها، على مسرح (جدة سوبر دوم)”.

كما جاءت أسعار التذاكر وفقا لموقع “ticket mx”، كالتالي:

فئة المقاعد:

جولد: 590 ريال
يعادل 3007.28 جنيها مصريا

فئة الوقوف:

جولد: 520 ريال
يعادل 2650.48 جنيها مصريا

سيلفر: 395 ريال
يعادل 2013.35 جنيها مصريا

برونز: 295 ريال
يعادل 1503.64 جنيها مصريا

أسعار تذاكر حفل تامر حسني  بموسم جدة
أسعار تذاكر حفل تامر حسني بموسم جدة

كما جاءت الشروط كالتالي:

لا يُسمح بدخول من هم دون عمر 12 عاما، ويجب أن يكون هناك مرافقا لمن هم دون عمر 16 عاما.
إعادة بيع التذكرة ممنوع منعا باتاً.
التذاكر غير قابلة للإلغاء أو الاسترداد أو الاستبدال.
جميع الأسعار تشمل قيمة الضريبة المضافة.
يجب على حاملي التذاكر الوصول على الاقل قبل 30 دقيقة من موعد العرض.
ستتم مصادرة جميع الممنوعات قبل الدخول إلى موقع الفعالية.
لا يسمح باحضار أي طعام أو شراب من الخارج.
الجهة المنظمة غير مسئولة عن فقدان أو تلف أي أجهزة إلكترونية شخصية، وهي غير مسئولة عن الإصابات الجسدية للحضور.
لا يسمح بالتدخين إلا في المناطق المخصصة لذلك.
لا يُسمح بدخول الكاميرات الاحترافية وكاميرات الفيديو.
يوافق حامل التذكرة بصفته حاضرآ في مكان الفعالية على الصور الفوتوغرافية ومقاطع الفيديو والمقاطع الصوتية المسجلة التي قد يتم نشرها على مختلف وسائل الإعلام وشبكة الإنترنت.
يجب على الجميع الحصول على تذاكر للدخول.


في سياق آخر كان الفنان تامر حسني، قد وجه مجموعة من النصائح للمحبطين والذين يشعرون باليأس لعدم تحقق أحلامهم، موضحا معاناته في البداية وصعوبة وصوله لما هو عليه الآن.

نرشح لك: سعر فستان نانسي عجرم في حفل قبرص

كتب “حسني” عبر حسابه على موقع تبادل الصور والفيديوهات “إنستجرام”: “قرأت معظم التعليقات على قد ما قدرت على آخر بوست ليا اللي فوق دا، وفهمت أكتر حاجتين من تعليقاتهم عاملين إحباط لمعظمكم. 1- اليأس من النجاح 2- إحباط المقربين، وبعضكم واصل لفقدان الأمل والشغف وبعضكم فاقد الأمل في الحياه نفسها”.

تابع: “هطلب طلب منكم قبل أي شيء افتكروا معاناتي في بدايتي وظروفي الصعبة من غير أب ومن غير أي فلوس وبنزل أشتغل في الشوارع من عامل بنزينة لسوبر ماركت لفاعل -يعني اللي بيبنوا العمارات- بطلع طوب وأسمنت عشان أرجع بيتي لأمي الغلبانة بأي خمسة جنية، بالإضافة لمرتب النادي لما كنت بلعب كورة كان مرتبي 22 جنيه في الشهر منهم بقى تحويشة الميه والكهربا وعمليات أخويا عشان كان عيان لفتره كبيره كنت بعمل المستحيل فعلا عشان أمي وأخويا وعشان أوصل لهدفي”.

أضاف: “كان جوايا سعي دائم لطريقين الكورة والغناء وبقول دا عشان ناس كتير عايز أنصحها بالخطة البديلة عشان لو الحلم مجاش يكون في غيره زي ما أنا كان نفسي أبقى لاعب كورة والكورة مش ليا والأندية كلها مشوني رغم تفوقي، كنت بسأل نفسي ليه الأبواب كلها بتتقفل في وشي أتاريها بتتقفل عشان توجهني لمسار آخر ولما آمنت بكده فهمت قدام أن ربنا كان شايلي الأحسن ليا بس ساعتها مكنتش فاهم، واللي بيسأل نفسه دلوقتي يعني أنا أكمل في حلمي ولا أشوف حلم تاني هقوله دايما أطلب من ربنا يساعدك هتلاقي علامات بتجيلك بس الشاطر اللي يفهمها، علامات هتأكدلك تكمل أو لا بس اجتهد واتعب عشان المجهود دا ليه كرم متحوشلك في مجالك التاني فاوعى تقول تعبت عالفاضي”.

اختتم: “وبالنسبة للمحبطين هيفضلوا موجودين أنت اللي بتسمعلهم وأنت اللي بتسمح أنك تتأثر بيهم امنع دا فورا، متبقاش السبب في أذية نفسك متتشدش غير لكل جميل ولكل إيجابي هتلاقي كل الحلو بيجيلك ومتعملش العكس عشان هيجيلك برضو عشان كدا بقولك أنت السبب دايما قول يا رب واجتهد وأفهم أن الراحة المطلقة في الجنة بس، وإحنا على الأرض وربنا قال إنه خلقنا في كبد يعني شقاء عشان يكون عندنا تحدي نكسبه ولازم نكسبه عشان كتير قبلينا كانت ظروفهم أصعب ووصلوا يبقى الموضوع فينا، متبقاش أكبر عدو لنفسك، أنت السبب، خد قرار صارم فورا في التغير والنهوض والنجاح، والله هتوصل متسمعش غير لقلبك وسلم قلبك للّي خلقه وتوكل على الله”.