نصيحة مراد مكرم لتغيير الحالة النفسية 180 درجة

شارك الفنان مراد مكرم، الجمهور بمقطع فيديو وجه لهم من خلال نصيحة يمكن أن تساهم في تغيير الحالة المزاجية للأفضل بنسبة 180 درجة.

قال “مكرم” خلال الفيديو الذي نشره عبر حسابه الشخصي على موقع “إنستجرام“: “من الحاجات اللي ربنا أهداها لمصر النيل، والنيل ميزته من القاهرة لأسوان عندك كل أنواع الأماكن اللي ممكن تقعد عليها.. الغالية والرخيصة واللي من غير فلوس خالص، نسمة الهوا اللي موجوة على النيل في عز أغسطس تخليك مرتاح نفسيا وتنسى كل مشاكل.. خد عيلتك وأصحابك ورورحوا شوفوا أي مكان على النيل على اد إمكانياتك، المهم إنك تبقى قاعد على النيل مع ناس بتحبهم، هتغير نفسيتك 180 درجة”.

نرشح لك: غادة رجب: كرست حياتي لابنتي

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Mourad Makram (@mourad_makram)

في سياق آخر، قدم مراد مكرم، مؤخرا نصيحة للفنانة شيرين عبد الوهاب، حيث كتب عبر حسابه الشخصي على موقع “فيس بوك”: ” كان ليا حظ التواجد في قناة النيل للمنوعات كمذيع عند ميلاد الكثير من نجوم الغناء الحاليين بحكم عملي في يوم المغنواتي في البرنامج الأشهر حينذاك، إسهر معانا، وكان من ضمن هؤلاء شيرين عبد الوهاب، وكان أياميها لسه ماقترنش اسمها بعبد الوهاب، كان اسمها شيرين بس، والناس كانت بتقول تامر وشيرين لأن أول ألبوم صدر ليهم إنتاج نصر محروس، كان اليوم مشترك ما بينهم”.

واصل: “ليه بقول التقديمة دي، لأني لمست بصفة شخصية بساطة شخصية شيرين آنذاك، بنت بلد جدعة وأحلامها كبيرة بحجم صوتها، طيب هقولك نصيحة ماعرفش هتوصلك ولا لاء، عمرك فكرتي نجم النجوم عمرو دياب شبه ما بيظهرش في أي لقاء ليه؟ زمان علمونا لما تتكلم أكتر، تغلط أكتر”.

نصيحة مراد مكرم لتغيير الحالة النفسية 180 درجة