شاشة

عايدة رياض: الفن سرق حياتي.. واتجوزت مرة واحدة

دنيا شمعة

قالت الفنانة عايدة رياض إنها كرست عمرها كله للفن، حتى أنها لم تتزوج إلا مرة واحدة.

تابعت “رياض” خلال لقائها مع برنامج “كلمة أخيرة” مع الإعلامية لميس الحديدي، أمس الثلاثاء عبر شاشة “on“: “الفن سرق حياتي، اتجوزت هو مرة واحدة بس من الفنان محرم فؤاد وكل اللي اتقال بعد كده كان إشاعات، وهو كان إنسان مصري صميم وبيحب البيت والمطبخ، وصعيدي.. واتعرفت عليه صدفة في المسرح”.

نرشح لك: “هتشتغل غازية”.. عايدة رياض تكشف تفاصيل “جواب” شقيقها لوالدها

أضافت: “أنا وقت ما عرفته كنت بعرف حد تاني وكان فيه اختلاف بيننا واختلاف أديان، فحبيت أغيظه ووافقت أتجوز محرم فؤاد.. فضلنا متجوزين 12 سنة واتطلقنا بعدها عشان كنت عاوزه أرجع الشغل، يمكن لو كنت خلفت كنت اتلبخت ومنزلتش الشغل تاني بس أنا كنت أنانية، عشان كده جالي بعدها عقده من الارتباط”.

يذكر أن مسلسل “اللي مالوش كبير” آخر أعمال عايدة رياض، وشاركت فيه مع ياسمين عبد العزيز وأحمد العوضي وخالد الصاوي ومحمود حافظ، دنيا عبد العزيز، أحمد عبد الله محمود، أحمد سعيد عبد الغني، إيمان السيد، بدرية طلبة، وعدد كبير من نجوم الشباب، وتأليف عمرو محمود ياسين وإخراج مصطفى فكري، وإنتاج شركة سينرجي.

المسلسل اجتماعي تشويقي وأكشن في نفس الوقت، ويعد ثاني تعاون بين الفنانة ياسمين عبد العزيز وزوجها الفنان أحمد العوضي، فقد تعاونا قبل في مسلسل “آخر نفس”، وهذا أول تعاون بعد زواجهما.

كاتب

إعلام دوت كوم صوت الميديا العربية

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock