دياب يوضح كيف دخل علي الغريب كلية الشرطة في "نسل الأغراب"

علق الفنان دياب الذي يجسد شخصية علي الغريب في مسلسل “نسل الأغراب” على تساؤلات الجمهور عن كونه من رجال شرطة في المسلسل رغم أنه من عائلة بها أشخاص خارجين عن القانون وأحدهم سُجن.

نشر “دياب” عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك، وكتب: “كل سنة وحضراتكم طيبين البوست ده رداً على سؤال بيتردد من ناس كتير على شخصية أو علي الغريب في مسلسل نسل الأغراب، السؤال هو ازاي علي الغريب دخل كلية شرطة وعيلته فيها واحد مسجون وناس بتقتل بعض وهكذا”.

تابع: “الإجابة على لسان علي الغريب وهو بيحكي في الحلقة الأولى إن لما قامت العركة الكبيرة هو كان في الكلية ومش موجود يعني هو دخل الكلية قبل ما تحصل كل الأحداث اللي بتصنف إجرامية كلها حصلت هو خلاص بقى طالب في كلية الشرطة وبالنسبة لسؤال إنه معملش كشف عيلة الراجل أبوه كان عمدة البلد قبل ما يموت يعني عيلته مكانش عليها أي لغط وكانوا عيلة كبيرة لحد ما قامت العركة الكبيرة اللي مات فيها ناس كتير زى ما هوا حكى في الحلقة الأولى، من الآخر علي الغريب وقت ما دخل كلية الشرطة كانت عيلته كويسة مفيهاش ما يمنع دخوله كلية الشرطة يارب أكون قدرت اشرح كويس ويارب تتبسطوا بالمسلسل وكل سنة وحضراتكم بخير أخوكم علي الغريب”.

كل سنة وحضراتكم طيبين البوست ده رداً على سؤال بيتردد من ناس كتير على شخصية او #علي_الغريب فى مسلسل #نسل_الاغراب السؤال…

Posted by Mohamed Diab on Thursday, April 15, 2021

 

نرشح لك : مواعيد عرض نسل الأغراب في رمضان 2021

 

يشار إلى أن مسلسل “نسل الأغراب” بطولة أحمد السقا وأمير كرارة وفردوس عبد الحميد ومي عمر ونجلاء بدر ودياب وأحمد مالك وريم سامي وهدير عبد الناصر، وهو من تأليف وإخراج محمد سامي، وإنتاج سينرجي.

يعد المسلسل التعاون الأول بين كرارة والسقا في الدراما، حيث قدما سويًا أكثر من عمل في السينما، وتدور أحداثه فى إطار من الإثارة والتشويق وصراع قوى بين بطلي العمل، كما أن المسلسل يتضمن العديد من المواقف المؤثرة والإنسانية رغم مضمونه التنافسي.