حسين الشحات: "اضربني بس متشتمش أهل بيتي"

هدير عبد المنعم

قال حسين الشحات، لاعب كرة القدم بالنادي الأهلي، إنه استقبل رسائل مزعجة على هاتف والدته وزوجته، بسبب إضاعته لفرصة هدف في مباراة نهائي بطولة دوري أبطال أفريقيا بين الأهلي والزمالك.

ذكر “الشحات” خلال برنامج “مساء dmc” المذاع على شاشة “dmc” وتقدمه الإعلامية إيمان الحصري، مساء الأحد، أنه لا يعرف إذا كان هذا الجمهور محسوبا على النادي الأهلي أم لا.

نرشح لك: لميس الحديدي عن أزمة شيكابالا: بدأت أشك إن فيه مؤامرة

تابع: “أنا حتى كتبت في البوست اشتموني أنا بلاش أهل بيتي بلاش والدتي بلاش زوجتي بلاش أخواتي، لأن الناس دي ملهاش دعوة، أنا اللي بتمرن وأنا اللي بلعب، الناس دي بيدعولي بس، الناس دي ملهاش ذنب”.

استكمل: “يا عم تعالى اضربني بس متشتمش أهل بيتي لأن الناس دي ملهاش دعوة، الناس دي مش هتيجي مثلا تلعب مكاني، مش هي اللي ضيعت الكورة، ده مش معايا أنا بس ده مع أي لاعيب، الكورة مكسب وخسارة لازم يبقى عندنا روح رياضية، ولازم نتقبل الخسارة قبل المكسب ويكون في احترام بين الجمهور واللاعيبة”.



يشار إلى أن حسين الشحات نشر عبر صفحته الرسمية بموقع التواصل الاجتماعى فيسبوك، وكتب إلى متابعيه أنه يرفض أن يتم سبه بأمه أو أهل بيته بعد إضاعة الهدف.

يذكر أن النادي الأهلي فاز على نادي الزمالك بهدفين مقابل هدف في نهائي بطولة دوري أبطال أفريقيا مساء الجمعة، وسجل أهداف الأهلي عمرو السولية ومحمد مجدي “قفشة” وسجل هدف الزمالك محمود عبد الرازق “شيكابالا”.