عمر طاهر يعلن إصابة والده بفيروس كورونا

عمر دياب

أعلن الكاتب الصحفي عمر طاهر عن إصابة والده بفيروس كورونا، موضحا أنه مدين له بالاعتذار لعدم استطاعته التواجد معه خلال مرضه.

نشر “طاهر” عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي “فيس بوك” صورة له برفقة والده، كاتبا: “مش عارف ليه حاسس إني مدين ليك باعتذار عن تسلل فيروس كورونا لجسدك النحيل.. نفسي شعوري الغامض بمسئولية ما، لما بنتي الـ6 سنين تسخن وتكح طول الليل”.

نرشح لك: محافظ الغربية: إصابة 2 من أقرباء محمد صلاح بكورونا

أكد أن والده خضع لـ المسحات الطبية وينتظر نتيجة المسحة الثانية خلال الأيام المقبلة، موضحا أنه مر بأعراض مختلفة خلال فترة مرضه، مردفا: “فخور إنه في عز ما الشكوى في العالم كله من كورونا، تتمثل في ضيق التنفس والنهجان والكحة أنت بتشتكي من الحموضة”.

أضاف: “أول مرة مابقاش تحت رجليك، خضت معاك كل التجارب.. المعدة والمرارة والسكر والمية البيضاء وأنا بحاول أرد جزء من جمايلك على طفل عذبك معاه، بس المرة دي كل اللي مسموح لي أحوم حواليك فتلاقيني حاسس إني مقصّر”.

تابع: “كان نفسي اتفرج على ماتش النهارده مع أشيك زملكاوي عدى عليا، عموما هانت والحمد لله كلها يومين وتلاقيني لازق فيك، أنا بس حبيت أصبح عليك أنا وأصحابي على فيس بوك.. هتلاقيهم في التعليقات بيلاغوك من ورا الإزاز زيي، يومك جميل يا كشك كهرباء حياتي كلها.. وواحشني”.

والدي العزيز

صباح الفل ..

مش عارف ليه حاسس إني مدين ليك ب اعتذار عن تسلل فيروس الكورونا لجسدك النحيل.

نفسي شعوري…

Posted by Omer Taher on Friday, November 27, 2020