حفيدة رجاء الجداوي ترثي جدتها بكلمات مؤثرة

رثت روضة هندي جدتها الفنانة الراحلة رجاء الجداوي التي رحلت عن عالمنا الأحد الماضي عن عمر ناهز 86 عاما، بعد معاناة مع الإصابة بفيروس كورونا المستجد لمدة 43 يوما.

 

نرشح لك: مواقف إنسانية لرجاء الجداوي مع المشاهير والطاقم الطبي



كتبت روضة على حسابها الشخصي عبر موقع فيسبوك، رسالة مؤثرة لجدتها الراحلة، توضح فيها أنها افتقدتها كثيرا وافتقدت ما كانا يفعلانه سويا، وعلقت: “هيوحشني إني أدخل اوضتك فجأة وأقولك امتحان مفاجئ هاتي السكريبت وأسمعلك ونقعد نضحك لحد لما ندمع، هيوحشني اني أدخل عليكي وأقولك ملكيش نفس تتغلبي في دورين كوتشينة يا جوجا؟ وكالعادة طبعا بتقنعيني، هيوحشني اني أكون نايمة وألاقي مامي داخلة عليا تقولي الحقي أنا نزلت Story أو طلعت live أو أي كارثة من الكوارث التانية بتاعتك نجري أنا ومامي على أوضتك وتقوليلنا جملتك الشهيرة ماله التيليفون أبو قرص”.

أضافت: “هيوحشني إني أقعد اتفرج عليكي واتعلم منك، هيوحشني تريقتك مع صحابي، هيوحشني خفة دمك وكرمك وأخلاقك وتسامحك، هيوحشني انك تفهميني وتناقشيني وتساعديني وتديني رأيك، كان عندي ٤٣ يوم استعد فيهم بس امبارح لقيت نفسي بفتح باب اوضتك بقولك يا أنا ووقفت سكت كتير وقلت الله يرحمك يا حبيبتي، شكرا على كل حاجة”.

هيوحشني اني ادخل اوضتك فجأة و اقولك "امتحان مفاجئ هاتي السكريبت " و اسمعلك و نقعد نضحك لحد لما ندمع هيوحشني اني ادخل…

Geplaatst door Rawda Hendy op Dinsdag 7 juli 2020

يذكر أن رجاء الجداوي أصيبت بفيروس كورونا لمدة 43 يوما، ونُقلت إلى مستشفى العزل الصحي بـ”أبو خليفة” في مدينة الاسماعيلية، ووضعت قبل وفاتها على جهاز تنفس صناعي اختراقي، بعد تدهور حالتها الصحية.