تعليق محمد فراج على الحلقة الـ28 من "الاختيار"

علق الفنان محمد فراج، على الحلقة الـ28 من مسلسل “الاختيار”، والتي جسدت معركة كمين “البرث”، والتي استشهد خلالها نحو 26 فردًا من القوات المسلحة.

كتب “فراج” عبر حسابه على موقع تبادل الصور والفيديوهات “إنستجرام”: “حلقة إمبارح الـ 28 من مسلسل الاختيار كانت حلقة عظيمة فيها كمية مشاعر هزت كل اللي اتفرجوا عليها، ولأني من الممثلين اللي كان ليهم الشرف وفي العمل بيحكي عن بطولات جيشنا المصري وقواتنا المسلحة قبل كده، فعارف قد ايه صعب ومهلك إنك تطلع عمل درامى من النوع ده بالشكل المحترم والمشرف ده بالصورة المبهرة دي”.

نرشح لك – الحلقة الـ 29 من “الاختيار”.. مشهد إعدام “عشماوي”

تابع: “بشكر من القلب كل اللي عمل على المسلسل ده يطلع للنور من أول شركة الإنتاج (سينيرچى)/ المخرج بيتر ميمي/ المؤلف باهر دويدار/ مدير التصوير حسين عسر وكل الكرو/ أمير كرارة اللي عمل دور متهيألى انه يعيش في قلوب الناس لفترة طويلة قوي وكل الممثلين اللي ظهروا في الملحمة دي.. براڤو براڤو براڤو”.

أردف: “تحية كبيرة قوي لأبطال مصر الحقيقيين شهداء ملحمة البرث وغيرهم كتير من الشهداء اللي ضحوا بحياتهم ولسه بيضحوا في سبيل إن الوطن ده يفضل آمن ونعيش فيه وإحنا مطمنين”.

View this post on Instagram

حلقة إمبارح ال ٢٨ من مسلسل الإختيار كانت حلقه عظيمه فيها كمية مشاعر هزت كل اللى اتفرجوا عليها و لأنى من الممثلين اللى كان ليهم الشرف و شاركت فى عمل بيحكى عن بطولات جيشنا المصرى و قواتنا المسلحة قبل كده فا عارف قد إيه صعب و مهلك إنك تطلع عمل درامى من النوع ده بالشكل المحترم و المشرف ده وبالصوره المبهرة دى .. بشكر من القلب كل اللى عمل على إن المسلسل ده يطلع للنور من أول شركة الإنتاج ( سينيرچى) / المخرج بيتر ميمى / المؤلف باهر دويدار / مدير التصوير حسين عسر و كل الكرو / أمير كراره اللى عمل دور متهيألى إنه هيعيش فى قلوب الناس لفتره طويله قوى و كل الممثلين اللى ظهروا فى الملحمة دى .. براڤو براڤو براڤو 👏👏 و تحيه كبيره قوى لأبطال مصر الحقيقين شهداء ملحمة البرث و غيرهم كتير من الشهداء اللى ضحوا بحياتهم و لسه بيضحوا فى سبيل إن الوطن ده يفضل آمن و نعيش فيه واحنا مطمنين .. #الاختيار #منسى_الاسطوره #الكتيبه_103_صاعقه #رمضان٢٠٢٠

A post shared by Mohamed Farrag | محمد فراج (@fegoooo) on

المسلسل بطولة أمير كرارة، أحمد العوضي، دينا فؤاد، إسلام جمال. سيناريو وحوار باهر دويدار، وإخراج بيتر ميمي، ومن إنتاج سينرجي.

ويتناول المسلسل لأول مرة في الدراما المصرية، حياة أحمد صابر المنسي – قائد الكتيبة 103 صاعقة – الذي استشهد في كمين “مربع البرث”، بمدينة رفح المصرية عام 2017، أثناء التصدي لهجوم إرهابي في سيناء، على أن يُظهر العمل العديد من الجوانب الاجتماعية والإنسانية في حياة البطل الراحل