خبر

رد مؤسسة أهل مصر على انتقادات إعلان الحروق

علقت الدكتورة هبة السويدى، مؤسس ورئيس مجلس أمناء مؤسسة أهل مصر، على الانتقادات التي وجهها البعض لـ الحملة الإعلانية  لمستشفى أهل مصر للحروق والتي تعرض حاليا في شهر رمضان الكريم.

 

نرشح لك: مؤسسة أهل مصر ترد على انتقادات حملتها الإعلانية


اعتذرت “السويدي” في منشور على صفحتها الرسمية على موقع التواصل الاجتماعي “فيس بوك”، لكل من ضايقه الإعلان قائلة:”أنا هبه هلال السويدي اللي ربنا جعلني سبب ومسؤولة عن مؤسسة أهل مصر بعتذر لكل واحد الإعلان ضايقه أو تسبب في اذيته وبقولكم حقكم علينا وعليا أنا شخصيا”.

وأضافت: “الاعلان قاسي بس خلينا نشوف الناحية الايجابية اللي فيه، ونوعي ولادنا ونفهم الصح من الغلط والأخلاق والرحمة ومنخوفهمش من ضحية الحرق الي اتشوه وحصله اعاقة بالعكس نتكلم مع ولادنا ونشرحلهم ونفهمهم يعني ايه تقبل الآخر”.

تابعت: “صدقوني أي طريقة حنقدم بيها إعلانات الحروق حترفضوها برضه….احنا حاولنا بكل الطرق ولحد دلوقتي احنا المؤسسة الوحيده الي ما استخدمتش المرضى الي هما حالات الحروق في اعلاناتهم…بس برضه الناس رافضة الحادثة لانها مؤلمة الى اقسى حد ممكن مخ الانسان يتصوره”..

واختتمت قائلة:”دعمكم النفسي لضحايا الحروق لا يقل أهمية عن دعمكم المادي.. وأنا بعتبر نفسي وأهل مصر ربنا اختارنا أننا نشيل رسالة ونكون صوت ضحايا الحروق ويارب يجعلنا قد المسؤولية دي”

https://www.facebook.com/782370566/posts/10163409002185567/

كاتب

إعلام دوت كوم صوت الميديا العربية

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock