للمرة الثالثة.. المرض يهاجم سالي عبد السلام

أعلنت الإعلامية سالي عبد السلام عودة مرض الثعلبة إليها، للمرة الثالثة، وذلك عبر حسابها على موقع التواصل الاجتماعي “فيس بوك”، وهو مرض يهاجم مناعة الجسم عن طريق الشعر ما يؤدي لتساقطه.

نرشح لك: “بطّل هبد”.. برنامج سالي عبد السلام على راديو النيل في رمضان

 

نشرت سالي صورة جديدها لها وعلقت عليها قائلة: “للمرة التالتة يا رب..الحمدلله حتى ترضى.. تالت المناعة وشعرى وأماكن فاضية تماماً فجأة فى يوم، والكورتيزون وحقن الراس من غير مسكن فى الصيام وممنوع بنج، يا الله بعد ما ابتدى اظبط على قد ما أقدر آثاره الجانبية البشعة وأحاول تانى بعد كل وقعة ملحقش افوق! سبحانك”.

تابعت: “كذا حد قالى من الناس اللى قلوبهم حلوة إن ربنا بيبتليك فى أكتر حاجة بتحبها ليختبرك وكل ما تزود الطاعات زادت الابتلاءات وفعلاً حقيقى سبحانك.. اللهم لا تحملنا ما لا طاقة لنا به.. اللهم اعفو عنا وراضينا يا رب.. على الصبر نؤجر والابتلاء والرضا بقضاء الله”.

أضافت سالي: “ابعدوا عن الناس اللى بتضغط عليكوا تحت مسمى الحب وبيستغلكم.. أي شغل فيه ضغط وعلى صحتكم ابعدوا عنه.. بقول لنفسى معاكم عشان كنت فاكرة ان جسمك ممكن تضحك عليه وتمثل إنك مبسوط أو إنك جامد أوى تستحمل أى ضغط… لا!

وتابعت: “لو هنخسر كل حاجة ونكسب صحتنا يبقى كسبنا.. يا رب ابعد عنا المنافقين وكل مصدر ضغط وزعل أو عقاب.. أى حد يحملنا فوق طاقتنا كاره مش محب”.

واختتمت حديثها كاتبة: “لا إله إلا أنت سبحانك إنى كنت من الظالمين.. ربى إنى مسنى الضر وأنت ارحم الراحمين…ادعولى ولكم أضعاف ما دعيتم.. الحمد لله”.

للمرة التالتة يا رب..الحمدلله حتى ترضىتالت المناعة وشعرى واماكن فاضية تماماً فجأة فى يوم والكورتيزون وحقن الراس من غير…

Geplaatst door Sally Abdelsalam op Dinsdag 19 mei 2020