أيمن بهجت قمر يعتذر عن سب متابعيه

دخل السيناريست والشاعر الغنائي أيمن بهجت قمر في مشادات كلامية مع بعض المتابعين، الذين توجهوا بالسباب إليه، بعد نشره لبرومو مسلسل “فالنتينو”، المقرر عرضه في رمضان المقبل.

انفعل قمر على هؤلاء المتابعين وبادلهم الشتائم من خلال سلسلة ردود متتابعة على التغريدات، لكن ما لبث أن اعتذر عن الألفاظ  التي ذكرها في ردوده، وعلّق كاتبا: “بعتذر للمحترمين اللي ضايقهم أسلوبي مش دايما بنتحمل إهانات السفلة وبالنسبة  للتويتة اللي عليها سيل من قلة الأدب أنا واحد مشير برومو مسلسل خلصان من يناير، وعمالين يكتبوا بتنزلوا وتشتغلوا وده كدب ! ثم هو عيب تتفرج على حاجات ترفه عنك! ليه عايز تعيش في تفاصيل المرض وفي قلق يعييك !”.

تابع: “الوالد علمني ما أعيش في دور النجم وإن اللي يغلط فيا ويسب أمي معرفش اسكت له ومع ذلك بعتذر للناس اللي اتضايقت من أسلوبي بس فيه أوقات بتجيب آخرك أنا مش بلاستيك”.

أضاف بهجت قمر: “وهو ده اللي نفسي الناس تفهمه بستغرب لما حد يقول لي أنت ازاي ترد وكأني مش بني آدم زيي زيه وأي حد لو اتشتم ربع اللي بنتشتمه يشوف رد فعله .. ده غير الروح الوحشة أوي أوي اللي جواهم ناحية الفن والنظرة الرجعية السيئة والغل في قلب بعضهم”.

يُذكر أن مسلسل “فالنتينو” من تأليف أيمن بهجت قمر وإخراج رامى إمام، ويشارك فى بطولته إلى جانب الزعيم عادل إمام، كل من دلال عبد العزيز، وداليا البحيري، ووفاء صادق، وطارق الإبياري، وهدى المفتي، ومحمد كيلاني، ورانيا محمود ياسين، وإلهام عبد البديع، وسليمان عيد، وبدرية طلبة، وأحمد فريد وعدد آخر من الفنانين.

نرشح لك: نصيحة نبيل الحلفاوي للإعلاميين