عبير صبري عن نيللي كريم : بتمثل في مجرة كونية تانية

عبرت الفنانة عبير صبري ، عن إعجابها بالفنانة نيللي كريم ، التي تقوم ببطولة مسلسل “سقوط حر”، خلال شهر رمضان الحالي، حيث أكدت أنها “بتمثل في مجرة كوني بعيدة”.

وقالت عبير من خلال حسابها على فيسبوك: “نيللي كريم ..حجر كريم التمثيل بتمثلي في مجره كونيه بعيده غير الكوكب اللي احنا عايشين فيه ..الاثر العالي اللي بتسيبيه في ارواحنا بعد متدخلينا عالم حقيقي انتي بس اللي شايفاه وانتي بس اللي تقدري توصلينا ليه ..بفهمك وذكاءك..وموهبتك اللي بتسعد اللي بيشوفك وتخلي الواحد يقول اجمل الاشياء اصدقها ….يانيللي ربنا يحفظ موهبتك وربنا يحفظك”.

المسلسل من بطولة نيللى كريم، أحمد وفيق، نجلاء بدر، فريال يوسف، صفاء الطوخى، أحمد جمال، فرح يوسف، محمد فراج وإنجى المقدم، من تأليف مريم نعوم، ووائل حمدي وإخراج شوقى الماجرى.

تدور أحداث المسلسل حول سيدة تم إتهامها بقتل زوجها وشقيقتها، وذلك بعدما تظبطها الشرطة متلبسة باداة الجريمة، وبعد محاكمتها تقرر هيئة المحكمة دخولها لمصحة نفسية لأنها غير متزنة نفسياً، وفى داخل المصحة تقابلها العديد من المشاكل وتتعرض للعديد من الإنتكاسات، إلى أن تظهر برائتها من هذه الجريمة وتشفى بشكل كامل.

عبير

نرشح لك

بالساعة والدقيقة.. مواعيد مسلسلات رمضان 2016

شارك واختار من النجم الأفضل في إعلان فودافون رمضان ٢٠١٦؟ اضغط هنـــا

بنر الابلكيشن